Zlatý Tyxa, stříbrný Degl a bronzový Bimon – rozhovor s medailisty Craft 1000 Miles Adventure

Tisková zpráva Zlatý Tyxa, stříbrný Degl a bronzový Bimon – rozhovor s medailisty Craft 1000 Miles Adventure 2013 17. 07. 2013 5:30 CET Nejdrsnější evropský ultramaraton napříč Československem, který pořádá extrémní biker Jan Kopka, již zná své medailisty. Na prvním místě dojel v čase 8dní 2hodiny 17minut Jan Tyxa, který svým vítězným časem vytvořil traťový rekord a překonal čas loňského vítěze Zdeňka Kříže. Na druhém místě se ztrátou necelých 8hodin dorazil do cíle ve Skalné u Chebu Filip Degl, účastník všech předešlých ročníků. Jako třetí přejel Československo napříč z nejvýchodnější dědiny Slovenska do nejzápadnějšího cípu Čech Děčínský rodák Ladislav Bimon se ztrátou necelých 10 hodin na vítězného Tyxu. Všem třem závodníkům patří velký obdiv a uznání za neuvěřitelný výkon podaný v extrémně krátkém čase. Na trati závodu na 1000 mil napříč Československem bojuje stále ještě devět dobrodruhů, kteří se již v příštích dnech dostanou do vysněného cíle ve Skalné u Chebu, kde jejich příjezd netrpělivě očekává hlavní organizátor a otec závodu Jan Kopka. Mezitím co svádí boj s nástrahami přírody, celkovým psychickým a fyzickým vyčerpáním. První tři závodníci jsou již týden doma a zotavují se po velmi náročném výkonu, mají čas vstřebávat prožitá dobrodružství a absolvovaný závod sumarizovat. Podívejme se proto na první tři závodníky pořádně zblízka a pomocí několika otázek se vraťme k jejich famózním výkonům. Jan Tyxa (*1976) – vítěz nejextrémnějšího ultramaratonu na evropském kontinentu Craft 1000 Miles Adventure 2013. 36 letý řidič z povolání. Přestože do závodu nastupoval bez závodních ambic a chtěl jej objet pouze jako turista, vytvořil nový traťový rekord a dokázal, že závod není jen o tréninku, ale spíše o odhodlání a psychické pohodě a připravenosti. Závod objel jen s minimem spánku a posledních 400km do cíle ujel nonstop. Filip Degl (*1982) – téměř 30 ti letý majitel firmy se sportovní výživou. Zkušený účastník všech tří ročníků. Do závodu nastupoval namotivovaný vyhrát, Přípravě na závod věnoval veškerý volný čas. Na trati se potýkal s technickými problémy, které mu jeho sen, vyhrát Craft 1000 Miles Adventure neustále kazily. Přes prvotní zklamání, v cíli uznal, že vítěz jel opravdu neuvěřitelně, 1. místo je tak spravedlivé. Ladislav Bimon (*1973) – na trati oslavil své 40 té narozeniny. Živnostník podnikající v autodopravě. Cyklistice se věnuje s menšími přestávkami již 30 let, prošel dokonce armádní Duklou. Pravidelně se účastní všemožných cyklistických závodů a maratonů. Do závodu nastupoval s neuvěřitelnými 7000 km. Přes zdravotní problémy, které jej trápily na trati, nezadržitelně „šlapal na paty“ vítězi, část závodu jeli spolu. Ladislavu Bimonovi vítězství uteklo o několik hodin. Co na vaši účast v závodě říkali blízcí? JT-Přítelkyně před startem nevěřila, že závod dokončím, ale po závodě mi prozradila, že mi věřila a jen mě chtěla namotivovat. Rodiče jsou zvyklí, občas se účastním MTB maratonů, také proto je moje přihlášení na Craft 1000 Miles Adventure nijak nepřekvapilo. FD-Rodina a blízcí, mě hodně podporují, doslova závodem žijí. Veliký podíl na mém úspěchu má moje přítelkyně, bez její podpory bych ho jen těžko zvládl. Umožnila mi trénovat a připravovat se na závod a všechny mé povinnosti převzala na sebe. LB-Protože závodní cyklistice se věnuji s menšími přestávkami téměř 30 let, rodina je na můj styl života již zvyklá a v mém koníčku mě podporují. Přihlášení do závodu pro ně nebyl šok. Jak probíhala vaše příprava na závod? JT-Před závodem jsem byl nezaměstnaný, tak jsem měl na přípravu dostatek času, jezdil jsem spíše na výlety do okolí Kladna (Karlštejn, Křivoklát). Hodně času mi zabralo shánění potřebných informací o závodě, jak se na něj připravit a co s sebou. Strávil jsem hodiny u různých internetových fór a sbíral zkušenosti od účastníků minulých ročníků. FD-Na závod jsem se připravoval od listopadu 2012. Když v Čechách byla zima, absolvoval jsem dvě soustředění v „teple“, první v Itálii a druhé na Kanárských ostrovech. Část své přípravy jsem strávil s lanškrounskými silničními cyklisty. Projel jsem si část trasy závodu, abych otestoval svojí fyzičku a materiál. Trénoval jsem i krátký spánek, spal jsem 3h denně. Nakonec jsem při závodě musel spát ještě méně. Účastnil jsem se 24 hodinovek na horském kole, abych prověřil svojí schopnost jízdy s minimem spánku. Na startu závodu jsem měl najeto 5000km. LB-Na kole se připravuji již spoustu let stejným způsobem. Na rozdíl od minulých let jsem jezdil i v zimě. Žádnou speciální přípravu jsem neřešil, částečně to bylo i z důvodu, že jsem do května nevěděl, zda pojedu, jelikož jsem byl uveden jako náhradník. Na start jsem nastoupil se 7000km. Co se vám na závodě nejvíce líbilo? JT-Checkpointy (záchranné body), na ty se člověk těšil. Trasu jsem plánoval vždy pouze do nich. Moc se mi líbila příroda, kterou závod vedl, bohužel jsem si ji díky tempu nestihl pořádně prohlédnout. Na začátku jsem stíhal trochu fotit. Každý den jiná pohoří, člověk mohl srovnávat co je hezčí. Nebýt závodu, na tahle místa bych se těžko podíval. FD-Závod mě přivedl na krásná místa, kam bych se sám jen těžko vydal. Přestože jsem jel sám, mám stejné zážitky s ostatními, můžu si s nimi později o prožitých dobrodružstvích povídat. Jde o „cestovku na zážitky“. Závod své účastníky neuvěřitelným způsobem doslova pohltí, něco tak intenzivního se jen těžko hledá. LB-Nádherná příroda, závod mě zavedl do míst, kam bych se sám jen těžko podíval. Slovensko jsem doposud neměl projeté. Krásné počasí, teplo, které mám rád, výborná atmosféra a krásné kopce. Co se vám na závodě naopak nelíbilo? JT-Nelíbí se mi názory lidi v různých diskuzích, kteří nám vytýkají, že závodíme. Podle nich jde o závod, kde by se mělo jet bez závodních ambicí. FD-V závodě jsem neshledal nic, co by se mi nelíbilo, snad jen technické problémy, které mně provázeli - prořezaný plášť a upadlý levý pedál. LB-K závodu jsem nenašel žádná negativa, počasí vyšlo dokonale, technika mi také sloužila výborně, pouze jsem měnil brzdové destičky, jsem naprosto spokojený. Snad jen na Slovensku jsem si poranil prst na noze, který se mi zanítil a trochu bolela kolena, jinak vše v pořádku. Co byste po letošních zkušenostech ve výbavě změnili, popř. o co jí doplnili? JT-Vzal bych si určitě dvoje ponožky a pořídil lepší tretry. Právě díky špatným botám mám oteklá a rozmokvaná chodila. Dnes jsem byl u lékaře a vše se již hojí. FD-Myslím, že bych nic nedoplňoval, možná bych zkusil ještě více odlehčit. LB-Jednoznačně bych si příště vzal návleky na tretry, mokré nohy byly nepříjemné! Co si myslíte, že bylo ve vaši výbavě zbytečné? JT-Nepoužil jsem předepsanou ALU folii, která byla v povinné výbavě pro případ nouze. FD-Vzhledem k hezkému počasí, které závod provázelo, bych býval mohl trochu očesat výbavu- odlehčit. Třeba Gore-Tex bundu a kalhoty, jsem letos vezl naprosto zbytečně. LB-Po absolvování závodu jsem zjistil, že jsem vezl zbytečně moc oblečení, počítal jsem se špatným počasím. Navíc jsem musel vézt mazání na kolena. Těžký batoh mi ubíral také hodně sil. Ukázalo se, že jsem vezl zbytečně mnoho baterií do čelovky a GPS. Nejhezčí místo na trati? JT-Okolí Děčína, projížděl jsem tam za tmy, musím se tam proto co nejdříve vrátit a pořádně si to prohlédnout za světla. Krásné byly také Krkonoše a oblast Velké Fatry. FD–Nejvíce se mi líbila Kralova Studňa na Slovensku, Česko-saské Švýcarsko, krásné výhledy okolo Tanečnice a závěrečná krajina okolo Kraslic v západních Čechách. LB–Velice mě zaujal přejezd Slovenska s krásnými kopci a výhledy, přejezd sedel okolo Krížne v Nízkých Tatrách. Slovensko mě možná zaujalo více než krásná příroda našich Krkonoš. Jak se cítíte po závodě? Dochází vám již, co jste dokázali? JT-Byl jsem výsledkem hodně překvapený, do závodu jsem nastupoval s tím, že závod pojedu jen výletně a budu fotit. Ale když jsem si soupeře otestoval a zjistil, že dokáži jet s nimi, zkusil jsem, co zvládnu. Je krásný pocit, vyhrát nejdrsnější závod v Evropě. FD-Přiznám se, že před cílem jsem cítil trochu zklamání, během přípravy na závod jsem trénoval psychiku na to, že dojedu na prvním místě. Musím ale uznat, že vítězný Jan Tyxa jel opravdu lépe a pro 1.místo si dojel naprosto zaslouženě. Umístění mi pomalu dochází a jsem samozřejmě rád, že jsem to dokázal. LB–S vítězným Janem Tyxou jsem jel chvíli na Slovensku a musím uznat, že si vítězství opravdu zaslouží. Dokázal jet nonstop 400km, do cíle, kdy my si museli alespoň na chvilku lehnout a odpočinout si. Postupně mi vše dochází, je to opravdu hezký pocit. Závod je úspěšně za vámi, pojedete příští rok? JT-Příští rok bych určitě chtěl jet a zkusil si trať projet obráceně. FD-Možná, na rozhodování je ještě příliš brzy. LB–Spíše ne, ale třeba změním názor. Děkuji vám, za váš čas a cenné poznatky ze závodu. Za celý tým organizátorů závodu Craft 1000 Miles Adventure vám moc gratuluji k neuvěřitelným výsledkům. Příští rok se na vás opět tešíme na startu, tentokrát v západních Čechách, tedy opět ve Skalné, v místě letošního cíle… O závodu Zakladatelem a otcem závodu je extrémní biker Jan Kopka, první Čech, který vyhrál závod na 1800km napříč zamrzlou Aljaškou Iditarod Trail Invitational. Zkušenosti získané z absolvovaných extrémních závodů využívá od roku 2011 při organizaci v Evropě ojedinělého extrémního ultramaratonu bez zajištění napříč bývalým Československem Craft 1000 Miles Adventure, kterého se každý rok účastní stovka dobrodruhů z různých koutů světa. Vizí závodu je nabídnout účastníkům velkou dávku dobrodružství, nenadálých příhod, nového poznání a nezapomenutelných zážitků. Craft 1000 Miles Adventure media Daniel Černý Mobil: +420 602 461 255 Mail: marketing@gmail.com Více info o závodu na www.1000miles.cz nebo www.jankopka.cz Fotografie v tiskové kvalitě na požádání rádi poskytneme. Kontakt v kanceláři závodu (fotografie, mapy a další grafické podklady na vyžádání) Lada Pěničková Mobil: 602 461 255 Mail: asistent@1000miles.cz

Kontakt
KOPKA & WIDE BIKE CLUB
Organizování sportovních akcí
Skalka 5099/6
46601, Jablonec nad Nisou
Telefon: +420 602 461 255
E-mail: marketing@1000miles.cz
http://www.1000miles.cz



Kontaktní manažer: Nikola Tegtmajerová
Email: marketing@1000miles.cz
Telefon: 602461255

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz