Ronovský: Motoristé se zajímají o cenu pojištění, kvalitě pojistky nevěnují pozornost

Zákazníci trhu s pojištěním vozidel prosluli v posledních letech honbou za co nejnižší cenou povinného ručení. Až překvapivě se přestali zajímat o parametry pojistky a služby zahrnuté v její ceně. Pozornost věnovaná pouze samotné ceně je však ošidná. Jen o 10 % dražší pojistka totiž může motoristovi nezřídka ušetřit tisíce korun. U povinného ručení dosahují cenové rozdíly mezi nejlevnějším a nejdražším produktem pro jednotlivé segmenty i více než trojnásobků. Motorista se slabším vozem z města získá povinné ručení například v rozmezí od 1 911 Kč do 4 333 Kč. Srovnávané pojistné produkty se však liší nejenom cenou, ale i svým složením. Zatímco cena je patrná na první pohled, výše pojistných limitů, kvalita asistenčních služeb či v produktu zahrnutá doplňková pojištění, se projeví až po důkladnějším prostudování pojistných podmínek. V horším případě až poté, co nastanou nesnáze. Nejnižší cena na úkor kvality Nejlevnější pojistný produkt ve výše daném porovnání vychází na 1 911 Kč ročně. Tento produkt je charakteristický limitem krytí pro škodu na majetku a škodu na zdraví ve výši 35/35 milionů Kč. Povinné ručení sice obsahuje úrazové pojištění řidiče, nezahrnuje však asistenční služby. Pokud by si motorista připlatil o 10 % navíc, za 2 140 Kč uzavře u stejné pojišťovny pojistku, v rámci které získá navíc asistenční službu a téměř trojnásobný limit pojistného krytí 100/100 milionů Kč. Navýšení ceny o 229 Kč ročně tak může motoristovi ušetřit tisíce korun za odtah a asistenční službu, případně až 75 milionů Kč za způsobenou škodu v případě hromadné havárie nebo vážného poškození zdraví. Nejdražší pojistka nemusí být vždy ta nejlepší Mezi kvalitou pojištění a jeho cenou neplatí přímá úměrnost. V našem modelovém příkladu je například nejdražší produkt za 4 333 Kč. Nabízí tento produkt ale i nejkvalitnější parametry a služby zahrnuté v ceně? Odpověď zní ne. Při pohledu na celou škálu produktů různých pojišťoven najdeme produkt konkurenční pojišťovny, za který klient zaplatí ročně 3 012 Kč a získá vyšší limity krytí i větší strukturu pojistného krytí. Takový produkt pak považujeme za nejkvalitnější. Chytrou volbou může tedy motorista v uvedeném případě ušetřit 44 %. Na tomto místě je vhodné položit si otázku, co rozumíme pod kvalitou pojistky. Kvalita pojistky vychází z pojistné smlouvy a pojistných podmínek Při zkoumání kvality pojistky musíme vyjít z pojistné smlouvy a pojistných podmínek. Tam zjistíme, co pojišťovna nabízí bez nutnosti připojištění. Základem je výše pojistných limitů, jejíž zákonné minimum je 35/35 milionů Kč. Přes fakt, že pro většinu škod postačuje zákonný limit, nejsou výjimečné ani případy, kdy se škoda dostává přes tuto hranici. Jde například o hromadné havárie na dálnici či v zahraničí. Vysoké limity se však vyplatí především kvůli možným výplatám škody poškozenému v důsledku jeho poranění, smrti či invalidity. Zde pojišťovny platí za klienty jednorázové odškodné v milionech korun a doživotní rentu poškozené osobě. Pokud výše výplaty pojistného plnění přesáhne limit sjednaný ve smlouvě, pak další platby musí klient financovat samostatně. Kvalitu pojistky výrazně ovlivňuje úroveň asistenčních služeb Zásadním faktorem pro kvalitu pojistky je i úroveň asistenčních služeb, v rámci nichž může být zahrnuta pomoc při poruše vozidla. Bez nutnosti dalšího připojištění nalezneme v některých produktech i úrazové pojištění řidiče, případy střetu se zvěří, pojištění zavazadel a do určité míry i škody na vlastním vozidle. Takovou škálou krytí pojistných nebezpečí se kvalitní povinné ručení začíná blížit charakteru havarijního pojištění. Orientovat se v pojištění vozidel na základě poměru cena vůči výkonu je samozřejmě složitější, než výběr podle jediného kritéria - ceny. Motorista, který si však s výběrem dá práci, nebo si nechá ohledně kvality poradit od odborníka, ocení parametry a služby pojistky právě v situaci, kdy se mu to bude nejvíce hodit. Autor komentáře: Pavel Ronovský, ředitel nezávislého portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnává nabídky všech pojišťoven na českém trhu.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz