Štítkování odhalilo nejlepší výrobce pneumatik, pro zimu však skrývá úskalí při výběru

Nové štítkování na pneumatikách svádí pro nadcházející zimní období pozornost k jiným kritériím než je bezpečnost. Z analýzy štítkování předního internetového obchodu Pneumatiky.cz. vyplývá, že každá vlastnost má jiného vítěze. Na silnicích drží nejlépe pneumatiky značky Pirelli. Nejméně hlučné jsou naopak pneumatiky GoodYear a na spotřebě paliva nejvíce ušetří řidiči, kteří přezuli pneumatiky Nokian. Povinnost prodávat pouze pneumatiky označené štítkem platí pro celou Evropu od 1. listopadu 2012. Na štítcích řidiči naleznou informace o valivém odporu, brzdné dráze na mokré vozovce a hlučnosti pneumatiky. Z analýzy e-shopu Pneumatiky.cz vyplývá, že z průměrných hodnot všech tří kritérií vychází v segmentu osobních zimních pneumatik nejlépe výrobce Pirelli. Analýza ukázala i na favority pro jednotlivé rozměry pneumatik. Například v jednom z nejprodávanějších rozměrů 195/65 R15 dosáhla v průměru nejlepších štítkových kritérií pneumatika Nokian WR D3. „Pomocí sestavení žebříčků nejlepších výrobců, jsme chtěli lidem usnadnit orientaci při koupi osobních zimních pneumatik. Klasifikaci písmeny A až G jsme proto překlopili na srozumitelný číselný koeficient,“ uvedl Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz, který je předním prodejcem pneumatik na českém trhu. „Výsledky například ukazují, že při preferenci jednotlivých kritérií, nekoupíte pneumatiky s lepším štítkovým kritériem, než je hodnota C,“ doplnil Schwangmaier. Při výběru zimních pneumatik mohou být štítky zavádějící. Pro bezpečnou jízdu v nadcházejících chladných měsících je vhodné sledovat záběr či brzdnou dráhu na sněhu, ovladatelnost na mokru, aquaplaning nebo směrové vedení. U štítkování však klasifikuje bezpečnost pouze kritérium přilnavosti na mokru. Palivová účinnost či hlučnost jsou parametry, které ve zhoršených klimatických podmínkách ustupují do pozadí. „Řídit se při koupi zimních pneumatik štítkováním, může být nebezpečné. To totiž strhává pozornost na parametry, které nejsou pro nadcházející období klíčové. Upřednostnění kritéria hlučnosti či spotřeby může svést volbu řidičů nebezpečným směrem,“ upozornil Vojtěch Schwangmaier z internetového obchodu Pneumatiky.cz. „Všem, kteří budou kupovat pneumatiky, doporučujeme sledovat nezávislé testy, které sestavuje například ADAC. Je v nich obsažena daleko širší paleta parametrů, než tři hodnoty uváděné na štítcích,“ dodal Schwangmaier.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz