Tipy pro řidiče, jak připravit zimní pneumatiky na sezónu

Ačkoliv dosud venku panují letní teploty, sezóna zimních pneumatik se neodvratně blíží. Aby vás příchod studeného počasí nezaskočil, je dobré se na něj patřičně nachystat. Poradíme vám, jak připravit vaše zimní pneumatiky před tím, než s nimi vyrazíte na silnice. Základem je dobré skladování Aby byly vaše pneumatiky správně připravené na zimu, měli byste je mít mimo sezónu dobře uskladněné. Pokud jste tak neučinili už na jaře, zkontrolujte správnost jejich uložení nyní. Pneumatiky se skladují zbavené nečistot na suchém, chladném a temném místě, na kterém jim nehrozí styk s olejem, benzínem a jinými chemikáliemi. Ty by totiž mohly její povrch nenávratně poškodit. Důležitá je také poloha pneumatiky. „Pneumatiky skladujeme s ohledem na to, zda jsou na ráfku, či nikoliv. Pokud je pneumatika na ráfku, neskladujeme ji nikdy nastojato, ale zavěsíme ji za ráfek na hák do vzduchu,“ upozorňuje Vojtěch Schwangmaier, ředitel předního internetového obchodu Pneumatiky.cz. „Naopak pro pneumatiku bez ráfku není vhodnou polohou zavěšení ani naskládání pneumatik na sebe do sloupce, nýbrž postavení pneumatiky do stojanu ve svislé poloze,“ doplnil Schwangmaier. Zkontrolujte hloubku dezénu Abyste mohli v období od listopadu do konce března se zimními pneumatikami vyjet na silnici, musí mít jejich hlavní drážky hloubku minimálně 4 milimetry. Tuto zákonem povolenou minimální hloubku obvykle indikují takzvané kontrolní body, podle nichž řidič pozná nutnost výměny pneumatik pouhým pohledem, aniž by musel použít hloubkoměr. Je nutné si uvědomit, že pneumatika s hloubkou dezénu pod 4 milimetry má výrazně omezenou odolnost proti smyku na mokré, zasněžené či zledovatělé vozovce. Výrobci proto doporučují pneumatiku vyřadit ještě dříve, než dosáhne zmíněného minima. Nové pneumatiky s obvykle osmimilimetrovou hloubkou dezénu mají maximální záběr na sněhu i odolnost vůči aquaplaningu a smyku. Se zvyšujícím se opotřebením však pneumatiky tyto pozitivní vlastnosti ztrácí. Změřte tlak v pneumatikách Dalším důležitým faktorem, který je třeba zkontrolovat, je tlak nahuštění pneumatik. Při nesprávném huštění nemá vůz optimální jízdní vlastnosti a může snadno dojít k poškození plášťů a výraznému zkrácení jejich životnosti. Optimální nahuštění určuje výrobce vozidla a najít ho můžeme v technickém průkazu a manuálu vozidla. Tlak v pneumatice měříme manometrem, a to vždy za přirozené venkovní teploty. U již dříve používaných pneumatik nám o tlaku v pneumatice může mnohé prozradit sjetí běhounu, u podhuštěné pneumatiky je běhoun sjetý více po okrajích než uprostřed. Naopak u přehuštěné pneumatiky je po okrajích hloubka dezénu vyšší. Nechte si pneumatiky vyvážit Pneumatiky by před sezónou měly být také správně vyvážené. Nevyvážená kola totiž mohou při vyšších rychlostech způsobit vibrace automobilu a tím vést k nerovnoměrnému opotřebení běhounu. Špatné vyvážení může rovněž vést k prodlužení brzdné dráhy, ovlivňuje chování vozidla při zatáčení, zejména na kluzkém povrchu, a celkově zhoršuje komfort jízdy. Zkracuje se také životnost čepů, ložisek a tlumičů. Kola mohou vykazovat statickou a dynamickou nevyváženost, nejčastěji však oba druhy najednou. Aby byl problém napraven, musí dojít k jejich vyvážení na speciálním stroji v pneuservisu. Kola by měla být před vyvažováním řádně očištěna, aby případné nečistoty nezpůsobily nepřesnosti ve vyvažování. Přezujte ve správný čas Pokud jsou pneumatiky připravené k provozu, je také nutné správně zvolit načasování pro jejich přezutí. Sezóna povinného používání zimních pneumatik začíná na tuzemských silnicích 1. listopadu. „Důležitější než datum v kalendáři jsou ale provozní podmínky, jako je teplota či výskyt sněhu a ledu na vozovce,“ uvádí Vojtěch Schwangmaier z internetového obchodu Pneumatiky.cz, který je předním českým prodejcem pneumatik od renomovaných výrobců. „Jakmile předpověď počasí hlásí teploty pod 7 °C nebo se na vozovce objeví sníh, je nejvyšší čas z důvodu vlastní bezpečnosti přezout na zimní pneumatiky. A to bez ohledu na to, zda již začal listopad či nikoliv,“ dodal Schwangmaier.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz