Schwangmaier: Štítkování může přinést vyprodání některých typů pneumatik
Letošní sezóna zimních pneumatik přinese zavedení povinného štítkování. Tato novinka však může zapříčinit předčasné vyprodání některých typů pneumatik. Štítkování má pomoci motoristům při výběru zimních pneu, může však také vyvolat výrazné změny zákaznických preferencí. Informace na štítcích mohou podnítit nečekanou poptávku po určitých typech pneumatik, které se v uplynulých letech tolik neprodávaly. V nadcházející zimní sezóně neočekáváme významný nedostatek zimních pneumatik, kterého jsme byli svědkem v minulém a předminulém roce. Přesto však nelze vyloučit předčasné vyprodání některých druhů pneumatik. Zákazníci ovlivnění informacemi na štítcích se mohou zaměřit na nákup jiných pneumatik, než jaké kupovali doposud. Nové štítky budou obsahovat informace o valivém odporu, brzdné dráze na mokré vozovce a hlučnosti pneumatiky. Zákazníci se na základě svých potřeb mohou nechat zlákat výbornou hodnotou upřednostňovaného parametru a odklonit se od doposud nakupovaných typů pneumatik. Nelze tak vyloučit možnost, že některých typů pneumatik bude letos nedostatek. Vyprodané pneumatiky se již obvykle nedovyrobí Výrobci mohou jen těžko dopředu odhadnout, jak zákazníci na připravovanou změnu zareagují. Obvykle se při stanovování množství vyrobených kusů jednotlivých typů pneumatik řídí poptávkou minulé sezóny, kterou však štítkování může výrazně změnit. Zimní pneumatiky se vyrábějí převážně v letních měsících a přes zimu již probíhá výroba pneumatik pro nadcházející letní sezónu. Pro výrobce je tak v průběhu zimní sezóny nereálné, aby vyprodané zimní pneumatiky ještě během zimy dovyrobili a dodali včas na trh. Zdražování nejspíš nehrozí V souvislosti se zaváděním štítkování pneumatik se také objevila otázka, zda tato novinka nepřinese navýšení cen pneumatik. Nová povinnost totiž pro výrobce znamená navýšení jejich výdajů o náklady na ohodnocení parametrů pneumatik a jejich samotné označení. Bylo by tedy možné se domnívat, že se náklady promítnou i do cen pneumatik. Tato domněnka se však zatím nepotvrdila a v letošní zimní sezóně očekáváme podobné ceny pneumatik jako loni. Mírné korekce cen mohou přijít jen u konkrétních výrobců, rozhodně se však nebude jednat o celoplošnou záležitost.
Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz
Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800