5 základních rad pro začínající finanční poradce

Pozice finančního poradce je perspektivní a v současné době velmi vyhledávaná. Pokud se ale rozhodnete této práci věnovat, měli byste se na ni pečlivě připravit. Začátečnické chyby vám totiž mohou způsobit zbytečné komplikace či dokonce ukončit vaši kariéru. Poradíme vám, čeho se v začátcích vyvarovat a na co se naopak zaměřit, aby váš start v pozici finančního poradce proběhl bez problémů. 1. Vyřiďte si živnostenský list Jedním z prvních a zároveň nejdůležitějších kroků pro práci finančního poradce je opatření živnostenského listu na zprostředkovatelskou činnost. Tohoto kroku se nemusíte obávat, k jeho vyřízení stačí pouze složit na živnostenském úřadě poplatek 1000 Kč a vyplnit jednoduchý formulář. Ten požaduje uvedení základních osobních údajů, tedy iniciál, místa bydliště a místa podnikání. Dalším nezbytným krokem je pak daňová registrace, oznámení správě sociálního zabezpečení a oznámení zdravotní pojišťovně. Prostřednictvím řádně vyplněného formuláře budete automaticky zaregistrováni na finančním úřadě i v příslušné zdravotní pojišťovně a získáte živnostenské oprávnění. Formulář můžete rovněž vyplnit na internetu z pohodlí domova. 2. Nepodceňujte počáteční přípravu V dnešní době existuje celá řada odborných kurzů, vzdělávacích programů a školení v oblasti financí, které jsou určeny široké veřejnosti. Účast na nich vám rozšíří obzory a zajistí snadnější vstup na trh. Lektoři totiž zpravidla nabízí aktuální informace a simulují konkrétní situace, se kterými se v průběhu profese můžete setkat. Budete pak schopni srozumitelně a jasně zodpovědět nejčastěji kladené dotazy. „Vzdělávací semináře jsou nejen podpůrnou, ale dnes již nutnou součástí zaškolovacího procesu. Naši odborní lektoři nepředávají účastníkům jen základní produktové znalosti a obchodní dovednosti. Dávají jim také zpětnou vazbu a konkrétní doporučení pro zvýšení jejich odbornosti a tím i efektivity,“ popisuje Jaroslav Slavíček, jednatel finanční společnosti DataLife, která bezplatně poskytuje svým spolupracovníkům ucelený systém školení, přičemž některá z nich ještě před zahájením spolupráce. 3. Předem si ujasněte portfolio služeb Jako finanční poradce budete moci zprostředkovávat pouze takové služby, na které budete mít oprávnění. Vaše výhoda tedy může spočívat v tom, že se už v začátcích pevně rozhodnete, jakou konkrétní klientelu máte v úmyslu oslovit. Na základě tohoto rozhodnutí pak bude třeba vaši činnost ošetřit legislativně. V případě, že se rozhodnete věnovat se oblasti penzijního připojištění či stavebního spoření, postačí vám k práci pouze živnostenský list. Pokud zvolíte oblast pojišťovnictví a investic, bude nutné se zaregistrovat u České národní banky, prokázat beztrestnost a složit zkoušku základních znalostí. 4. Zaměřte se na komunikaci a vzhled V pozici finančního poradce se budete v průběhu pracovního procesu setkávat s mnoha rozličnými lidmi. Proto byste měli trénovat komunikaci, zlepšovat své vyjednávací schopnosti a umět adekvátně reagovat na různé typy chování a jednání. Interaktivní kurzy asertivity v pracovní praxi vás naučí během jednoho víkendu úspěšně a efektivně jednat a zvládat zátěžové situace. Díky poctivému tréninku budete schopni docílit kompromisů, vést rozhovory a směřovat k určitému cíli. Zároveň byste měli vzhledem k náplni práce věnovat čas také svému zevnějšku a neverbálnímu vystupování. Buďte usměvaví a čistě oblečení. Oděv se snažte přizpůsobit klientovi - bude vás pak považovat za sobě rovného, což vám umožní vytvořit lepší atmosféru. Pokud se bude cítit ve vaší společnosti příjemně, znovu vás vyhledá. 5. Naučte se organizovat svůj čas Práce finančního poradce obnáší řadu úkolů, od sjednávání schůzek s klienty přes samotná setkání až po závěrečnou administrativu. Tato profese tedy vyžaduje perfektní plánování, které se musí podřídit požadavkům a časovým možnostem klientů. Špatná organizace vlastního času vám může způsobit komplikace nejen v pracovním, ale také v osobním životě. „Správná organizace práce je jedním z klíčových aspektů tohoto flexibilního zaměstnání. Dokáže totiž nejen ušetřit mnoho času a energie, ale také vydělat peníze,“ vysvětluje Jaroslav Slavíček z poradenské společnosti DataLife, která aktuálně pořádá náborovou kampaň cílenou na matky s malými dětmi. „Ze zkušeností víme, že matky po mateřské dovolené mají obvykle dobrou schopnost organizovat svůj čas a efektivně uspořádat pracovní povinnosti. Právě pro takové osoby je pozice finančního poradce vhodná,“ dodává Slavíček.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz