Výrobci začínají štítkovat pneumatiky, informace na štítcích nejsou dostačující

Pro výrobce pneumatik platí od 1. července 2012 nová povinnost značit vyrobené pneumatiky informačními štítky. Ty budou sledovat hodnocení tří důležitých parametrů pneumatik, které mají pomoci nakupujícím při výběru. Podle odborníků však informace nejsou dostačující a štítky mohou negativně ovlivnit chování spotřebitelů. Při nákupu totiž mohou lidé opomenout další důležité vlastnosti pneumatik. Cílem nového nařízení Evropské unie je zvýšit bezpečnost i ekonomickou a environmentální účinnost silniční dopravy, a to pomocí podpory bezpečných pneumatik se sníženou spotřebou pohonných hmot. Štítky na pneumatikách proto budou uvádět informace o brzdné dráze na mokré vozovce, valivém odporu a hlučnosti. Podle odborníků však informační štítky přinesou zjednodušený pohled na kvalitu pneumatik. „Vlastnosti pneumatik nelze zobecnit pouze do tří kritérií, informace uvedené na štítku tak nejsou pro správný výběr pneumatiky dostačující. Výborné hodnocení jednotlivých kritérií uvedených na štítku ještě neznamená, že pneumatika bude mít dobré jízdní vlastnosti,“ upozornil Vojtěch Schwangmaier, ředitel předního internetového obchodu Pneumatiky.cz. „Z našeho hlediska by hlavním kritériem výběru pneumatiky měla být především bezpečnost. Ta je na štítku zastoupena pouze sledováním brzdné dráhy na mokru. Další bezpečnostní kritéria, jako je stabilita, ovladatelnost a chování při aquaplaningu, jsou na štítcích zcela opomíjeny, stejně jako základní záběrové vlastnosti zimních pneumatik,“ doplnil Schwangmaier. Povinnost opatřit pneumatiky informačními štítky platí pro výrobce již od 1. července 2012. V obchodech se však štítkované pneumatiky povinně objeví až od listopadu tohoto roku, tedy v době prodeje zimních pneu. Výrobci pneumatik uvádí, že jsou již na štítkování připraveni. Avšak upozorňují, že štítky neobsahují parametry důležité pro některé specifické segmenty pneumatik. Jedná se například o pneu pro motocykly, užitkové vozy či nákladní automobily. „Štítky například neobsahují informaci o nominální životnosti a možnostech znovuvytvoření vzorku, což je důležitá informace zejména u pneumatik pro nákladní vozy. Navíc nepostihují ani žádná kritéria nutná k posouzení kvalit zimních pneumatik,“ uvedl Zdeněk Vacl, marketingový ředitel předního výrobce pneumatik Pirelli. „Štítek by měl být jen jedním z doprovodných kritérií při výběru pneumatik. Zahrnuje totiž jen tři oblasti výkonu pneumatiky. Renomované testy pneumatik přitom hodnotí kolem 15 kritérií,“ uvedl Boris Tománek, marketingový manažer výrobce pneumatik Goodyear Dunlop Tires.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz