Otazníky kolem nové asociace slevových portálů

Přibližně každý druhý Čech nakupující po internetu se dnes rozhlíží po slevách a výhodných nákupech. Alespoň to vyplývá ze statistik velkých portálů. Tomuto trendu vychází vstříc i nabídka slevových serverů, z nichž ty nejstarší přinášejí zákazníkům možnosti výhodných nákupů už dva roky. Na českém internetu existují řádově stovky portálů hromadného nakupování, ale takových, které svým zákazníkům poskytují opravdu kvalifikované služby na profesionální úrovni, je o mnoho méně – kolem několika desítek. Společně však za minulý rok dosáhly více než miliardových obratů. Většina těchto seriózních portálů je členy Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která se od roku 1999 zabývá certifikací internetových obchodů, prodejců zážitků a cestovních kanceláří nabízejících své služby na internetu. Po splnění všech podmínek APEK prodejcům poskytuje logo „Certifikovaný obchod“, které garantuje důvěryhodnost internetového obchodu, dodržování platné legislativy a vstřícný přístup k zákazníkům. Mezi její členy patří i přední tuzemské finanční instituce a softwarové společnosti. „APEK zaručuje svým členům 13 let zkušeností, širokou nabídku služeb a vyvíjí činnost pro všechny subjekty podnikající v rámci e-komerce,“ konstatuje Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Podobný záměr však prezentuje i nová specializovaná Asociace Portálů Hromadného Nakupování (APHN), jejíž vznik inicioval největší český slevový portál Slevomat. APHN má sdružovat výhradně internetové prodejce slev a zákazníci by díky ní měli mít možnost rozeznat seriózní společnosti vysoké kvality od neprofesionálních subjektů. Faktem ovšem zůstává, že prvotním impulsem ke vzniku asociace byl právě rozmach obchodu se slevami a ojedinělé případy neseriózního přístupu určitých slevových portálů, které jsou v médiích vždy značně zveličeny, což u někoho může navodit představu, že systém internetového prodeje slev není funkční a bezpečný. Ve slevovém byznysu je to však jako v každém jiném podnikání. Záleží na konkrétních subjektech, které jsou vždy ve všech oblastech poctivé či nepoctivé. To platí napříč celým podnikatelským spektrem bez rozlišení předmětu činnosti. APHN má v této chvíli pouze šest členů a prozatím k nim nepatří ani Vykupto.cz, třetí největší tuzemský portál, jehož spoluzakladatel Tomáš Bátrla se v médiích vyjádřil v tom smyslu, že vstup do asociace pro ně svým způsobem není až tak zásadní. Pokud tedy má být hlavním nástrojem nové asociace sdružující slevové portály především etický kodex, zdá se to být vzhledem k dlouholeté existenci APEK poněkud zbytečné. "Uvažovali jsme o členství, ale když jsme si zjistili přesné podmínky, přišly nám naprosto nepřiměřené. Našim klientům za nabízené služby a produkty ručíme, a pokud by došlo k jakémukoliv problému, stejně se obracejí přímo na nás a my pak vzniklé komplikace řešíme. Může se samozřejmě stát, že některý dodavatel zkrachuje, ale pokud si slevový portál - podobně jako každá jiná firma - vytváří rezervy, nemělo by to znamenat větší problém. Ohlédnu-li se zpátky do dvouleté historie naší firmy, podobnou situaci jsme samozřejmě řešili, ale vždy jsme to bez problémů zvládli. Mimo jiné mi přijde nesmyslné utrácet několikanásobně vyšší částky jen na pojistném, navíc jsme již členy uznávané Asociace pro elektronickou komerci," rozhořčuje se Ing. Petr Kapitán, zástupce zavedeného slevového portálu SlevmeTo.cz. Průměrně úspěšný slevový portál by totiž jen na pojistném ročně zaplatil několik stovek tisíc korun, což je přehnaně vysoká částka. S ohledem na skutečnost, že za vznikem asociace stojí nejsilnější slevový portál Slevomat.cz, vynořují se navíc spekulace a názory, že se ani tak nejedná o bezpečí klientů a o eliminaci nepoctivých obchodníků, jako spíše o snahu lídra ještě více posílit svou pozici na trhu a nastavením vysokých poplatků odradit od členství většinu průměrných portálů, a jen vyvoleným tak dopřát punc poctivosti, který přitáhne další klienty. O smysluplnosti vzniku na první pohled tolik potřebné asociace je tak možné vést dialog. Zda se počet jejích členů rozroste a jestli bude opravdu fungovat, to ukáže až čas.

Kontakt
IT Resources s.r.o.
Antala Staška 79A
1400, Praha
Telefon: 733199429
E-mail: slevmeto@slevmeto.cz
http://www.slevmeto.cz



Kontaktní manažer: Marcela Vaškovicová
Email: slevmeto@centrum.cz

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz