Nové letní pneu v roce 2012 řeší nižší spotřebu a lépe brzdí
Novinky roku 2012 na trhu letních pneumatik kladou důraz na spojení ekologie a maximální bezpečnosti produktů. Výrobci se letos zaměřili zejména na snižování spotřeby paliva a zlepšení jízdních vlastností, a to při jízdě na suché i mokré vozovce. Podle odborníků z předního oborového e-shopu Pneumatiky.cz souvisí představené inovace se zavedením povinnosti štítkování pneu od listopadu 2012. Vývojáři předních světových značek pneumatik se v letošním roce zaměřili především na snižování valivého odporu. Výrobci prezentují pokles této hodnoty mezi 4 až 10 %. Zároveň dochází ke snižování hmotnosti pneumatik a omezení tvorby tepla. Tyto vlastnosti mají přímý vliv na pokles spotřeby paliva. Díky tomu klesají emise oxidu uhličitého do ovzduší, a pneumatiky jsou tak šetrnější k životnímu prostředí. Výrobci letních pneumatik se v letošním roce zaměřili rovněž na zvyšování bezpečnosti jízdy. Soustředili se především na zkrácení brzdné dráhy a lepší ovladatelnost. „Trend ekologických pneumatik registrujeme již delší dobu. Letos je patrný především důraz na snížení valivého odporu, a tedy i pokles spotřeby paliva. Právě tato kategorie bude sledována v rámci nového štítkování pneumatik,“ uvedl Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz, který je předním prodejcem pneumatik na českém trhu. „Štítkování pomůže zákazníkům učinit informovanější nákupní rozhodnutí. Lidé ze štítku vyčtou informace o valivém odporu, brzdění na mokré vozovce a hlučnosti pneu. Právě na tyto oblastí výrobci letos zaměřili svůj vývoj,“ doplnil Schwangmaier s tím, že štítkování osobních pneumatik a pneumatik pro lehká užitková vozidla vstoupí v platnost 1. listopadu 2012 v rámci nařízení Evropské komise. Výrobci pneumatik se při vývoji novinek pro letní sezónu 2012 zaměřili na zdokonalování použitých materiálů. Vývojáři stále častěji pracují s nanotechnologiemi, které napomáhají zvláště k lepší přilnavosti běhounu k vozovce, což zvyšuje bezpečnost jízdy. Aktuálním trendem je navíc používání materiálů, jejichž výroba i následná likvidace je ohleduplná k životnímu prostředí. „U nových letních pneumatik je možné pozorovat některé novinky v oblasti běhounu. Například Continental nabízí samozacelující se pneumatiky. Výrobci se však nesoustředí pouze na inovace ve funkčnosti, ale i na poli designu,“ sdělil Vojtěch Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz. „Třeba společnost Bridgestone nově nabídne zákazníkům možnost potisku bočnice. Lidé si budou moci vybírat z připravených schémat, ale mohou zvolit i vlastní design,“ dodal Schwangmaier.
Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz
Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800