Obliba zájezdových poukazů roste, největší zájem se čeká před Vánocemi

Zájem o dárkové poukazy na dovolenou letos vzrostl o 21 % oproti loňskému roku. Češi v roce 2011 v průměru pořizovali certifikáty v hodnotě 7 600 Kč. Ukázaly to obchodní statistky cestovní agentury Invia.cz vyhodnocené měsíc před Štědrým dnem. Přitom největší poptávka je tradičně až v prosinci, před Vánocemi se prodá zhruba 40 % certifikátů z celkového ročního objemu. Poukaz na nákup zájezdu se stává stále oblíbenější formou vánočního dárku. Cestovní agentura Invia.cz v loňském roce prodala 38 % poukazů až v prosinci. Výhodou dárkových certifikátů je, že si obdarovaný může zvolit termín pobytu i destinaci podle vlastních představ. Poukaz je navíc možné uplatnit kdykoliv během jednoho roku. Hodnotu certifikátu určuje sám zákazník, průměrná cena dárkového poukazu se před Vánocemi zvyšuje. „Obecně narůstá obliba pořizování dárků v podobě certifikátu v určité hodnotě. Tento trend lze nejvíce pozorovat na trhu cestovního ruchu. Málokdo si troufne pořídit konkrétní zájezd jako dárek, proto je poukaz ideálním řešením,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je jedničkou na českém trhu on-line prodeje zájezdů. „Vzrůst prodeje dárkových poukazů na dovolenou každoročně registrujeme měsíc před Štědrým dnem. Navíc počet prodaných certifikátů stále roste,“ doplnil Tůma. Zákazníci cestovní agentury Invia.cz mohou vybírat ze tří druhů dárkových certifikátů. Společnost registruje největší poptávku po poukazech na pobyty u moře, které tvoří 70 % z celkového prodeje poukazů. Pětina zákazníků pořizuje certifikáty na zimní zájezdy, které se vztahují především na lyžařské zájezdy do tuzemských i zahraničních středisek. O poukazy na poznávací zájezdy po Evropě má zájem 10 % zákazníků cestovní agentury. „Nabídku dárkových poukazů na dovolenou jsme v letošním roce rozšířili o zájezdy po evropských městech. Aktuálně je volí desetina našich zákazníků. Očekáváme, že o tento typ certifikátů naroste poptávka v jarních měsících, kdy jsou poznávací pobyty nejpopulárnější,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz. „Poukazy na lyžařské zájezdy jsou samozřejmě nejoblíbenější v zimním období. O poukazy za teplem je zájem celoročně. Mimo Vánoc narůstá poptávka v létě, protože tyto certifikáty jsou často pořizovány jako svatební dar,“ dodal Tůma.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz