Škoda chce trumfnout RailJet pomalejším vlakem na obrázku

Tuzemský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation se snaží Českým drahám vnutit svůj papírový sen na obrázku v podobě dosud neexistující jednotky pod označením ICElefant a proto českému dopravci brání v nákupu 16 moderních jednotek RailJet od společnosti Siemens1. „Nabídky jsou naprosto nesrovnatelné, jedná se o kvalitativně zcela odlišná vozidla,“ říká Miroslav Vyka, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě. „Siemens nabízí existující odzkoušenou jednotku s garancí termínu dodání, zatímco Škoda Transportation nabízí jen neexistující soupravu, kterou je zatím možno vidět pouze na obrázcích. Přitom jednotky RailJet jsou již v provozu v Rakousku, Německu, Maďarsku i Švýcarsku,“ doplňuje Vyka. Vlak se nestane vlakem tím, že se udělá jeho obrázková vizualizace v powerpointové prezentaci. Jak se nyní ukazuje, Škodovka už má máslo na hlavě s opožděnou dodávkou lokomotiv řady 380 o dva roky. Navíc nehodlá zaplatit 200 milionovou smluvní pokutu za zpoždění Českým drahám, protože se vymluvila na infrastrukturu. I přesto letos České dráhy u Škodovky objednaly další nevyvinuté vlaky – jednopodlažní elektrické jednotky pro regionální dopravu, které zřejmě ponesou název RegioPanter. Zatím ale ani ty dosud nikdy vyrobeny nebyly. Není kvalita jako kvalita „Je absurdní srovnávat zamýšlenou jednotku Škodovky pro dálkovou dopravu, jenž by byla pouhou modifikací regionálního dvoupodlažního CityElefantu, s takovými vlaky jako je RailJet nebo Pendolino,“ komentuje ICElefanta prezident svazu Miroslav Vyka. Již z konstrukčních důvodů nelze v této jednotce zajistit srovnatelný komfort cestujících jako v jednotkách RailJet. Škoda sice argumentuje levnější pořizovací cenou soupravy ICElefant v přepočtu na jedno sedadlo, ale zdaleka nenabízí tak kvalitní vozidlo, co do vybavenosti, komfortu či pohodlí pro cestující jako RailJet. Podle Škodovky je prý rychlost 230 km/h na českých tratích v nedohlednu Z pochybné studie, kterou si Škoda Transportation nechala napsat, vyplývá, že zvýšení maximální rychlosti na železnici v ČR na 230 km/h připadá v úvahu někdy po roce 2025, což je jeden z hlavních argumentů pro nepotřebnost Railjetů pro České dráhy. „Tento termín naprosto odtržený od reality a do budoucna by znamenal snížení konkurenceschopnosti celé železnice v ČR,“ upozorňuje Miroslav Vyka. Již nyní se na železniční koridory zavádí evropský zabezpečovač ETCS2, který umožní maximální rychlost alespoň 200 km/h. Legislativní změnou a drobnými úpravami infrastruktury je možné na některých úsecích železničních koridorů3 zajistit dvousetkilometrovou rychlost do roku 2015. Česká železnice bude potřebovat pro zvýšení komfortu cestování nejméně 800 nových vozů pro dálkovou dopravu do roku 2020, proto je nepochopitelné, proč Škoda Transportation brání Českým drahám v nákupu pouhých 16 souprav o 7 vozech ze zahraničí. „Dodávka Railjetu tvoří jen pouhý zlomek vozového parku, který je potřeba obnovit a České dráhy i další dopravci budou pro zvýšení prestiže železniční dopravy nuceni v následujících letech nakoupit stovky nových vozů pro dálkovou dopravu – nechť jim Škoda nabídne své produkty,“ uzavírá Vyka.

Kontakt
Svaz cestujících ve veřejné dopravě
Občanské sdružení
Zákopní 6/125
71300, Ostrava-Heřmanice
Telefon: 737 131 290
E-mail: miroslav.vyka@centrum.cz
http://www.svazcestujicich.cz



Kontaktní manažer: Miloslav Zítka
člen prezídia OS
Email: mzitka@centrum.cz
Telefon: 607 992 873

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz