Nová reklamní síť Blue4you umožní přenos reklamy do mobilů

Brno, 16. 12. 2010 – Společnost AVENET, s.r.o., výhradní dovozce a distributor produktů inteligentního marketingu značky FUTURLINK v České republice, zprovoznil novou reklamní vysílací síť pro přenos reklamy do mobilních telefonů. První celorepubliková vysílací síť založená na technologii Bluetooth® Proximity Marketing umožňuje přenášet reklamní sdělení zadavatele přímo do mobilních telefonů. Po zkušebním provozu, který skončil na konci listopadu 2010, je v současnosti rozmístěno 33 vysílacích jednotek po celé České republice. Jsou přitom soustředěny tak, aby zasáhly zejména oblasti s vysokou koncentrací obyvatel. Nová reklamní síť Blue4you je v současnosti nejrozsáhlejším projektem v České republice založeném na technologii Bluetooth® přenosu zpráv. V rámci zkušebního provozu byly v listopadu testovány také počty uživatelů, jimž byly zprávy doručeny. Systém detekoval 143 246 mobilních telefonů a přenesl 23 218 sdělení (16 %), odmítnutých bylo jen 5% reklamních sdělení (7 154). Vysílací síť je kompletně vybudována na produktech společnosti FUTURLINK (www.futurlink.cz), která je celosvětovým lídrem v oblasti technologií inteligentního marketingu. Společnost vyvíjí a vyrábí zařízení a aplikace pro interaktivní komunikaci, z nichž produkty Proximity marketing, tvoří velkou část produkce. Základní údaje: Název sítě: Blue4you Počet instalovaných vysílačů: 33 (odhad pro první kvartál roku 2011 – cca 120 vysílačů) Pokrytí: Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Jihlava, Karlovy Vary, Kladno, Kroměříž, Liberec, Mladá Boleslav, Olomouc, Ostrava, Plzeň, Praha, Přerov, Příbram, Teplice, Uherské Hradiště, Zlín Mapa pokrytí: ZDE Provozovatel: AVENET, s.r.o. IČ 634 83 921 Heršpická 6, 639 00 Brno www.avenet.cz, www.futurlink.cz Kontakty: Jaroslav Bugner, 725 097 391, e-mail: jbugner@avenet.cz Jolana Škopová, 602 332 005, e-mail: jskopova@avenet.cz Orientační ceny: doručení (10 Kč, do 31. 1. 2011 – 5 Kč) časová cena (50 Kč/hod/jednotka, do 31. 1. 2011 – 30 Kč) Více informací podá Jaroslav Bugner na telefonním čísle 725 097 391 a e-mailu: jbugner@avenet.cz. O Avenet AVENET, s.r.o. je dodavatel informačních, komunikačních a bezpečnostních technologií, implementátor podnikových informačních systémů. AVENET, s.r.o. je Gold partnerem společnosti Microsoft pro Microsoft Dynamics NAV® , Master distributor bezpečnostních SW a HW řešení společnosti SOPHOS a výhradní distributor bluetooth a proximity produktů FUTURLINK. O FuturLink FuturLink vyvíjí a vyrábí kompletní hardware a softwarová řešení, které umožňují oslovit potencionálního zákazníka na mobilní telefon pomocí technologie Bluetooth®. Byla založena roku 2003 a sídlí v Barceloně (Španělsko). ________________________________________ O Proximity Marketing Proximity marketing ve zkratce Proximity marketing, občas označován také výrazem „bluetooth marketing“ lze považovat za komunikační a informační kanál, který funguje na bázi technologie Bluetooth®. Funguje na principu oslovování zařízení, pracující s Bluetooth® technologií (tedy například mobilních telefonů, komunikátorů, PDA, netbooků a podobně). Základem této komunikace je přístupový bod (access point). Nejčastěji se s ním setkáváme přímo na místě prodeje (point of sale). Přístupové body oslovují uživatele přístrojů (podmínkou je, že mají aktivovaný Bluetooth® a nastavený jako viditelný) až do vzdálenosti 100 m a posléze jim předávají data libovolných formátů – obrázky, videa, mp3 soubory, java hry, tapety, vyzváněcí melodie, loga, kupóny… Záleží pouze na požadavcích zadavatele. Jaké jsou výhody? Za největší výhodu tohoto informačního kanálu je považována skutečnost, že konečný uživatel, tedy potencionální zákazník, nosí cílové zařízení téměř vždy s sebou. Mobilní telefon je dnes součástí moderního života, některé cílové skupiny (zejména teenageři) jej využívají jako multifunkční komunikační zařízení. Doposud nebývalo Bluetooth® pro reklamní účely příliš využíváno a je v našich končinách novým atraktivním prvkem. Zaslaný obsah lze dále šířit virální formou přeposílání mezi dalšími zařízeními. Základem pro takovéto rychlé virální šíření je pečlivý výběr obsahu, který co nejvíce osloví zvolenou cílovou skupinu a pobídne ji k okamžitému dalšímu rozeslání. Výhodou je, že tento typ reklamy je pro konečné uživatele zcela zdarma. Oslovované cílové skupiny Jak již bylo řečeno, na samém vrcholu žebříčku bude rozhodně skupina mladistvých. Také se prosazují i trendy k oslovení i business třídy, prostřednictvím praktického obsahu sdělení. Informace totiž mohou mít charakter vizitek a záznamů v kalendáři, což jsou formy vhodné pro další následné využití. Kde proximity marketing aplikovat? Nejužitečnější je pro soustavné budování povědomí o značce, kampaně se také dobře využijí při aplikaci procesů zaváděcího marketingu – tedy při představování a uvádění nových produktů a služeb. Nezanedbatelné je i získávání nových klientů nebo zlepšování přímých vztahů se zákazníky. Příležitostí pro aplikaci proximity marketingu je nespočet. Přístupové body Bluetooth® je možné nasadit jak při jednotlivých akcích (pro šíření aktuálního obsahu), ale i na podporu celoplošných kampaní. V prvním případě se jedná nejčastěji o podporu aktivit na výstavách, koncertech, kongresech, v případě druhé se setkáváme se zabudováváním Bluetooth® přístupových bodů do OOH formátů či výloh obchodů. Zcela jistě je možné vymyslet i vlastní, kreativní způsob použití. Hodnocení efektivity kampaně Velkou výhodou proximity marketingu je možnost přesného monitorování jeho efektivity v průběhu celého trvání kampaně. Jednoduše se dá zjistit, kolik mobilních přístrojů v okolí umístěného přístupového bodu bylo nalezeno, kolik uživatelů si stáhlo obsah a kolik uživatelů připojení odmítlo. Tímto způsobem může provozovatel či objednavatel proximity služeb zjistit přesnou hodnotu „response rate“. Ochrana privátní sféry klienta Většina Bluetooth® zařízení na českém trhu má antispamovou ochranu, jež zajistí, že zákazník, který odmítl nabízený obsah, nebude oslovován donekonečna. Přístupový bod si po každém spojení ukládá BTDA adresu Bluetooth® čipu v mobilním přístroji (obdoba MAC adresy u síťových adaptérů), na jejímž základě lze rozpoznat, zda již bylo zařízení osloveno. Počet oslovení lze nastavit, ale maximální počet odmítnutí je omezen. Z údajů získaných transferem zároveň nelze získat žádnou informaci o operátorovi, mobilním čísle klienta a podobně.

Kontakt
Aetna, spol. s r.o.
Komunikační agentura
Hlinky 162/92
60300, Brno
Telefon: +420 511 114 711
E-mail: hadra@aetna.cz



Kontaktní manažer: Marek Hadra
Email: hadra@aetna.cz

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz