Chceme umět víc než jen počítat, zaznívá z řad studentů

Praha – Ačkoliv je výuka finanční gramotnosti součástí středoškolských osnov již více než rok, kvalitní a praktická metodika vzdělávání mladých lidi v oblasti financí prozatím chybí. Přitom sami studenti si přínosnost výuky v této oblasti uvědomují a chtějí se v ní vzdělávat. „Jsou to informace, které se nám budou v životě opravdu hodit. Ve škole jsme se přitom o financích vůbec nic neučili,“ uvádí Michal Humpolíček, student Střední průmyslové školy dopravní v Praze. Přestože se finance konečně dostaly do středoškolských osnov, mnozí učitelé si s výukou nevědí rady. Chybí jim zkušenosti i odborné publikace, podle kterých by mohli učit. Výuce financí se proto vyhýbají nebo ji podávají velmi stručně a povrchně. „Problematice financí jsme se ve škole věnovali asi jenom dvě hodiny, což je opravdu málo. Většina spolužáků má platební karty a přitom se vůbec neorientují v možnostech, ale i úskalích platebních karet a účtů,“ říká studentka Lucie Růžičková ze Střední školy stavební v Brně. Ekonomická krize přitáhla pozornost studentů i učitelů k finanční gramotnosti Většina středoškoláků má pouze minimální přehled o tom, co jsou to investice, úvěry a jakou roli vlastně hrají peníze v životě. Ekonomická krize otevřela tato témata ve školství a sami učitelé pociťují, že studentům musejí v této oblasti nabídnout mnohem více. Snahu o zlepšení finančního vzdělávání v České republice podporuje i Evropská komise, která zaštítila celoevropský projekt Dolceta. Společně s touto iniciativou byl zřízen portál Dolceleta.eu, jehož cílem je vzdělávat širokou veřejnost v oblasti financí a spotřebitelského chování. Učitelé základních a středních škol zde naleznou rady, jak co nejefektivněji začlenit finančnictví do výuky společně s ukázkovými plány hodin podle toho, jakému tématu se chtějí věnovat a jak staří jsou jejich žáci. „Je to výborný projekt, který učitelům umožňuje více se ponořit do finanční gramotnosti a pak s těmito tématy pracovat v hodinách,“ uzavírá pedagožka Jitka Čížková, která učí na dvou středních školách. Více k finanční gramotnosti na http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod7/.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz