Chyby? Klidně je před zaměstnanci přiznejme

"Zaměstnance zajímá perspektiva do budoucna více než momentální situace, proto klidně přiznejme i chyby," dělí se o své zkušenosti s hospodářskou recesí Tomáš Hájek, finanční ředitel a jednatel společnosti Siemens Enterprise Communications. Našel recept na krizi? 1. Jak ovlivnila hospodářská krize pohled na vzdělávání zaměstnanců ve Vaší firmě? Náklady na vzdělávání jsou velice často první kategorií nákladů, které se v době ekonomického útlumu omezují. Z pohledu čistě ekonomického je to samozřejmě velmi racionální úvaha. Náklady investované do vzdělávání je možné označit jako dlouhodobou investici do lidí, která v naprosté většině případů negeneruje okamžité výnosy, ale zajišťuje středně až dlouhodobou perspektivu firmy a jejích zaměstnanců. A platí to i naopak - omezení nákladů na vzdělávání nemá okamžitou vazbu na úroveň výnosů. Tedy, z krátkodobého pohledu, každá koruna ušetřená na vzdělávání znamená o korunu vyšší hospodářský výsledek. Z důvodu probíhající hospodářské krize i naše společnost přistoupila ke snížení rozpočtu na vzdělávání. Zaměřili jsme se, více než v minulosti, na kvalitu před kvantitou. Pečlivěji si vybíráme co, koho a kde vzdělávat. Více využíváme institut výběrového řízení na poskytovatele školení, necháváme si vytvořit program vzdělávání na míru a v neposlední řadě máme velmi dobré zkušenosti s financováním vzdělávání prostřednictvím fondů EU. 2. Následkem krize počítají všichni téměř každou korunu. Jak byste doporučil motivovat zaměstnance i přes škrty v rozpočtech firem? Je to až geniálně jednoduché. Z vlastní zkušenosti vím, že zaměstnace více než momentální situace zajímá perspektiva do budoucna. Udělejme tedy, jako manažeři, maximum, aby jí měli. Buďme otevření, transparentní, komunikujme se zaměstnanci, přiznejme klidně i chyby, které jsme udělali, opatření, které jsme přijali, ale hlavně mějme jasnou představu, kam společnost chceme vést a co pro to všichni musíme udělat. Zaměstanci, kteří vidí perspektivu a mají důvěru v management, budou samozřejmě lépe akceptovat úsporná opatření. 3. Jsou to skoro dva roky, co krize začala. Má Vaše společnost nějaký osvědčený recept na krizi či nějaké ponaučení z ní? Jednoduchý a vždy fungující recept na krizi resp. jak se jí jako společnost vyhnout, asi neexistuje. Ostatně kdyby existoval, tak by nebyla krize. Co však existuje, a to v dostatečné míře, jsou různá ponaučení. Pro mě osobně je nejdůležitější zjištění, že začít řešit krizi v době, kdy se společnost již v krizi nachází, je pozdě. Na krizi se nikdy 100% nepřipravíte, ale můžete mít nastavená taková vnitropodniková pravidla, procesy či strukturu nákladů a výnosů, že se dají dopady krize výrazně omezit. Konkrétně mám na mysli flexibilní a loajální pracovníky, významný podíl variabilních nákladů, vyváženou strukturu výnosů, stabilní financování, atd. Ing. Tomáš Hájek, MBA Vystudoval VŠE v Praze, obor Podniková ekonomika. Titul MBA získal v roce 2008 na Pfeiffer University, Charlotte. Tomáš Hájek působí od roku 1997 v koncernu Siemens AG na různých ekonomických pozicích. V roce 2000 absolvoval odbornou stáž v oddělení controllingu ve spol. Siemens Communications Ltd. ve Velké Británii. V r. 2005 působil jako člen mezinárodního týmu v centrále Siemens AG v Německu na projektu globální servisní podpory divize Enterprise. Nyní je jednatelem a finančním ředitelem spol. Siemens Enterprise Communications, s.r.o. (SEN). V rámci své pozice je od roku 2010 zodpovědný za finanční řízení lokálních společností SEN v regionu východní Evropa. Je členem statutárních orgánů Siemens Enterprise Communications a.s. v Bratislavě a Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. Warszawa.

Kontakt
Controller-Institut
Vzdělávací a poradenská společnost s mezinárodním zázemím
Vladimírova 12
14000, Praha
Telefon: +420/224 314 410
E-mail: info@controlling.cz
http://www.controlling.cz



Kontaktní manažer: Mgr. Andrea Popovová
PR koordinátor
Email: andrea.popovova@controlling.cz
Telefon: +420224314184
Fax: +420224315009

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz