E-shopy s pneu trápí nízká marže, za pět let poklesla o desítky procent

Internetoví prodejci pneumatik bojují s nízkými maržemi, které za posledních pět let klesly u některého zboží až o polovinu. E-shopům se tak příliš nezvyšují zisky ani při nárůstu objednávek. Přesto jsou internetové obchody s pneu nuceny zkvalitňovat doplňkové služby pro zákazníky, kteří jsou stále náročnější. V důsledku konkurenčního boje a tlaku na co nejnižší ceny jsou e-shopy nuceny výrazně snižovat marže. Na internetovém trhu s pneumatikami tak od roku 2005 poklesly marže o desítky procent. Přestože v posledním roce neklesaly hodnoty tak výrazně jako dříve, dosahují nyní marže minimální úrovně a často představují pouze jednotky procent. „V uplynulých pěti letech neustále vládl trend snižování marží na pneumatiky, ty u vybraných výrobků klesly až o 50 %. Prodejci tak musejí stále více dbát na efektivitu provozu a snižovat náklady při zachování kvality,“ uvedl Vojtěch Schwangmaier, ředitel předního tuzemského internetového obchodu Pneumatiky.cz. „Pokles marží je již neudržitelný a brzy dosáhne hranice, pod kterou nebude možné dále pokračovat ani při navýšení obratu. Trh se tím samozřejmě pročistí a zůstanou nejkvalitnější e-shopy,“ dodal Schwangmaier. Specializovaní prodejci pneumatik se snaží zákazníky získat především prostřednictvím kvalitního servisu. Soustředí se na nabídku doplňkových služeb, mezi které dnes již běžně patří přehledný průvodce výběrem produktů nebo doprava zdarma. Navíc e-shopy lákají klienty na doživotní záruku na pneumatikách nebo okamžitou výměnu pneu při reklamaci. Poskytování nadstandardních služeb však vyžaduje vyšší náklady, což při nízkých maržích může být pro menší hráče na trhu likvidační. „Tlak na kvalitu je nyní velký. Hodně internetových obchodů investuje do zkvalitňování služeb zákazníkům. Například rozšiřují sklady, aby zákazníkům nabídly co nejširší sortiment zboží,“ sdělil Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). „V současnosti řada především menších e-shopů s pneumatikami bohužel nepoctivě inzeruje vysoké skladové zásoby a okamžité dodání, aby drželi krok s konkurencí. Realita je však jiná a k zákazníkovi se jejich zboží nedostane včas nebo vůbec. Doporučuji tedy nakupovat v ověřených obchodech, kde je podobné riziko minimální,“ upozornila Petra Polanská, manažerka e-shopu s pneumatikami VivaPneu.cz. S konkurencí e-shopů se potýkají také kamenné obchody s pneumatikami, které byly rovněž nuceny snížit ceny výrobků. V důsledku toho pneuservisy zdražují ostatní služby, jako jsou montáž či opravy pneu. „Na rozdíl od internetových prodejců máme vyšší náklady na nájemné, provoz pneuservisu a platy zaměstnanců, proto nemůžeme bojovat cenou. Přesto mnozí zákazníci stále upřednostňují přímý nákup výrobku v kamenném obchodě a ocení radu odborníků,“ podotknul Rudolf Doleček, majitel stejnojmenného brněnského pneuservisu.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz