Poselství reklam v ekonomických krizích: Nízká cena, vysoká kvalita, český výrobek

Praha – Projevy ekonomické krize v současné reklamě jsou stejné jako ve třicátých letech 20. století. Prostředky a způsoby, se kterými pracovala reklama v období první republiky za časů hospodářské krize, se používají i v době ekonomické krize 21. století. Jedná se především o důraz na úsporu, na cenu zboží, na nákup formou splátek a o důraz na české výrobky. „Současná reklama pracuje se stejnými prostředky jako před sedmdesáti lety. Ve třicátých letech, kdy se v Československu projevila hospodářská krize, reklamy stavěly svá sdělení na úspoře ceny, šetření rodinného rozpočtu a také na tradici českých výrobků. Poprvé se také v tištěné reklamě objevila forma, kde se zákazník dozvídá cenové rozpětí výrobků, tedy že daný produkt je možné si vybrat podle ceny,“ sděluje výsledky svého výzkumu odbornice na dějiny české reklamy Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com. S počátkem hospodářské krize v Československu se do reklamy dostává způsob uvození ceny tak, jak je využíván dnes. „Reklamy začaly pracovat s velmi silným slovem jen a již za. Toto uvedení ceny, která má být pro potencionálního zákazníka tou nejlepší a má ho přimět výrobek za tak dobrou cenu koupit, se opět začalo masivně používat v souvislosti s ekonomickou krizí,“ uvádí Eva Fruhwirtová. Reklama odráží situaci ve společnosti, včetně ekonomické krize „Například reklama na Oetkerův puding z roku 1938 přímo říká, že peněz k hospodaření je málo a musí se šetřit. Reklamní text apeluje na ženu, nazývá ji moudrou hospodyňkou, která díky Oetkerovu pudingu připraví výživný a vydatný puding a zároveň ušetří,“popisuje Fruhwirtová. Současné reklamy na supermarkety a různé potraviny i další výrobky oslovují zákazníky stejně – u nás ušetříte a kvalitně nakoupíte. Dalším pojítkem mezi reklamou v hospodářských krizích je apel na české výrobky a české výrobce. Podstata vychází z ekonomické představy, že koupí českých výrobků podpoří zákazníci českou ekonomiku a peníze zůstanou v oběhu v tuzemsku.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz