Hrozba: České výrobky se k nám dovážejí z ciziny stále častěji

Praha – V posledních letech dochází k masivnímu útlumu domácí produkce v českých podmínkách a typicky české výrobky se dovážejí ze zahraničí. V Česku je na ně totiž příliš draho a výrobcům se vyplatí je produkovat v zemích na východ od nás za lepších investičních podmínek a s levnou pracovní silou. „Od minulého roku bohužel sledujeme nepříznivý trend, kdy výroba tradičních českých značek nátěrových hmot směřuje do zahraničí, kde mají nadnárodní koncerny nižší výrobní náklady. Dost často proto v obchodě kupujeme český výrobek vyrobený v Polsku, v Maďarsku, aniž bychom si to ovšem uvědomovali,“ říká Robert Nový ze společnosti Barvy a laky Hostivař, který rozjel velkou vlasteneckou kampaň za české výrobky. Jejím cílem je zachovat v České republice kvalitní českou výrobu, a podpořit tak tuzemskou ekonomiku a zaměstnanost. Češi na vlastenecké volání slyší Češi rádi kupují kvalitní české výrobky a není důležité, jestli jde o potraviny, nářadí, drogerii nebo například barvy. „Považuji za nesmysl, aby si spotřebitel koupil tuzemský výrobek a jediné, co by měl tento výrobek s Českou republikou společného, byl jeho český název. Proto apelujeme na nákup ryze českých produktů vyrobených na našem území, kterými spotřebitel v podstatě podporuje sám sebe,“ dodává Robert Nový. Minulý rok například skončila výrobu v Česku sirkárna Solo, rostlinný tuk Hera, barvy značky Balakryl, Balakom a Luxol. Problémem jsou také vlastníci českých firem, kterými se často z finančních důvodů stávají zahraniční investoři. Negativním příkladem tak jsou například pivovary, jejichž výrobkům zahraniční vliv kazí doslova chuť a u spotřebitelů pak ztrácejí na popularitě. Podle Nového by se měl stát zajímat o to, aby tradiční výroba zůstávala v českých rukou a svými opatřeními je rozumně a v souladu s liberálními zásadami trhu podporovat. Další informace: Robert Nový, autor kampaně za české výrobky, email: robert.novy@bal.cz Telefon 724 030 956

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz