Ve stavebnictví se krize projevuje až letos, firmy investují více do marketingu

Výrobci oken, dveří a garážových vrat zaznamenali v první polovině roku 2010 pokles počtu zakázek. Domácnosti totiž letos začaly ustupovat od nákladných stavebních rekonstrukcí a developeři omezili nové projekty. Podle statistik ČSÚ klesla stavební produkce v prvním čtvrtletí roku 2010 oproti loňsku dokonce o 22 %. S nezájmem zákazníků bojují výrobci navýšením investic do marketingu, oživení na trhu očekávají až v příštím roce. Negativní důsledky finanční krize zasahují firmy podnikající v oblasti stavebnictví v plném rozsahu až letos. Loni byly totiž dokončovány projekty, jejichž realizace započala ještě před propuknutím hospodářské recese, propad v počtu zakázek proto nebyl tak významný. Výrobci otvorových výplní reagují na aktuální situaci navýšením marketingových rozpočtů, zaměřují se především na výkonnostní marketing a podporu přímého prodeje. „V rámci finanční krize jsme se rozhodli zintenzivnit marketing a vývoj nových produktů. Pro zákazníky jsme vytvořili patentově chráněná atraktivní řešení, která na trhu scházela. Zájem o tato nová řešení nahradil úbytek standardních zakázek,“ sdělil Miroslav Hasa, majitel společnosti Trido, která vyrábí garážová a průmyslová vrata. „Situaci ve stavebnictví bohužel ovlivnila i nebývale dlouhá zima. V únoru a lednu jsme zaznamenali meziroční propad v počtu zakázek asi o 50 %. Díky následnému enormnímu zájmu klientů se však podařilo propad v březnu zcela dohnat, takže v meziročním srovnání prvního kvartálu u nás k poklesu nedošlo,“ doplnil Hasa. V rámci podpory prodeje kladou firmy důraz také na sortiment. Některé podniky vyrábějící otvorové výplně se snaží zákazníky oslovit rozšířením nabídky výrobků. „Prodejnost se výrazně oproti loňskému roku nezměnila. Pro udržení klientely nabízíme nejrůznější slevy, které komunikujeme mnohem intenzivněji než loni. Navíc jsme letos představili několik nových modelových řad dveří,“ vysvětlil Radim Grygárek, manažer společnosti Porta Doors, která vyrábí interiérové dveře a zárubně. Pokles počtu zakázek výrobců otvorových výplní má souvislost také s rostoucí nezaměstnaností, která negativně ovlivňuje kupní sílu domácností. Na trhu v současné době panuje obava z nákladných investic, odkládají se výstavby nových objektů i rozsáhlejší rekonstrukce. Z údajů Českého statistického úřadu vyplývá, že v prvním čtvrtletí letošního roku klesl počet vydaných stavebních povolení o více než 1700 oproti roku 2009. Výrobci otvorových výplní shodně tvrdí, že se situace ve stavebnictví letos výrazněji nezlepší. „K oživení stavebního trhu a rekonstrukcí dojde pravděpodobně až v roce 2011 a spíše v letech následujících. Poptávka po oknech totiž klesá, což je způsobeno nejen sníženým počtem nových zakázek realizovaných stavebními firmami, ale také poklesem zájmu ze strany domácností o rekonstrukce,“ uvedla Simona Polášková, marketingová ředitelka ze společnosti Window Holding, výrobce oken. „V době, kdy mají lidé kvůli ekonomické situaci obavu z nezaměstnanosti, přirozeně odkládají nákup produktů dlouhodobé spotřeby, mezi které právě okna patří,“ doplnila Polášková s odkazem na průzkum agentury IPSOS, ve kterém 30 % dotázaných, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2009, uvedlo, že v roce 2010 nehodlají v této oblasti investovat.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz