Středoškoláci se nově začnou učit o hospodaření s penězi

Praha/ČR – Středoškoláci v České republice se po mnohaleté diskusi konečně začnou na podzim tohoto roku učit, jak mají správně zacházet s penězi. K nutnosti zavést finanční gramotnost do osnov přivedla školy nejen celosvětová hospodářská krize, ale především také špatná orientace studentů ve světě financí, což vyplynulo i z několika socio-psychologických průzkumů. „Většina středoškoláků si neuvědomuje, jakou hodnotu má každá koruna z rodinného rozpočtu. Neumí si správně rozpočítat kapesné ani zodpovědně finančně plánovat. Mladí lidé se tak snadno dostávají do finanční tísně. Začínají si po vzoru rodičů půjčovat už od útlého věku a v dospělosti se jim pak dluhy nebezpečně zvyšují,“ vysvětluje potřebu zavedení finančního vzdělávání do škol na jednom z klíčových problémů ekonomka Lenka Petýrková z neziskového internetového projektu Dolceta.eu. Ten nově učitelům radí, jak do světa osobních financí studenty uvést. „Na základě mnohaletých zkušeností ze států Evropské unie jsme pro pedagogy připravili řadu metodických nástrojů, informačních textů a interaktivních kvízů, které jim s finančním vzděláváním mohou pomoci,“ přibližuje obsah webu Lenka Petýrková. Krize urychlila nástup finančního vzdělávání Lidé se v souvislosti s hospodářskou recesí dostávají čím dál více do finančních problémů a pak podléhají lichvářům, kteří těží z jejich nouzové situace. I s tímto problémem by se studenti na hodinách měli setkat a naučit se, jak si v záplavě nejrůznějších finančních nabídek vybrat tu správnou. Například v jednom z průzkumů ministerstva financí více jak devadesát procent občanů uvedlo, že by si mladí lidé měli poznatky o hospodaření s penězi odnášet už ze školních lavic. Průzkum také ukázal, že si čtyři pětiny dotázaných informace o orientaci ve financích ze školy v minulosti neodnesly a dnes se potýkají s problémy v rodinných rozpočtech, které neumí správně řešit. „Chceme docílit toho, aby studenti v hodinách co nejvíce zapojovali, prováděli vlastní analýzy a průzkumy a samostatně navrhovali řešení modelových situací, které mohou v reálném životě nastat. Zážitkové učení je jedno z nejefektivnějších,“ dodává Lenka Petýrková, která navrhuje učitelům začínat jednoduššími lekcemi, jako hospodaření s kapesným, a postupně přecházet k řešení složitějších investičních a uvěrových problémů.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz