Začátek roku 2010 byl ve znamení poklesu cen zboží na internetu

První tři měsíce roku 2010 přinesly výrazný pokles cen zboží prodávaného na internetu. Podle nejnovějších statistik společnosti Karsa Technologies, která pravidelně monitoruje ceny zboží v tuzemských internetových obchodech, se nejvíce snížila průměrná cena LCD televizorů, monitorů a mobilních telefonů. Pokles cen je patrný zvláště v porovnání s předvánočními cenami. Z monitorovaných komodit registrovala společnost Karsa Technologies nejvýraznější zlevnění u LCD monitorů. Průměrná cena tohoto produktu nabízeného tuzemskými e-shopy činila v březnu 6 944 Kč, což je snížení o 10,5 % oproti konci roku 2009. Pokles o 10 % oproti předvánočním cenám byl zaznamenán rovněž u LCD televizorů. Zatímco v prosinci 2009 činila jejich průměrná cena 18 074 Kč, na konci prvního kvartálu letošního roku již dosáhla výše 16 291 Kč. U plazmových televizorů zůstala cena konstantní, pokles se projevil pouze v řádech desítek korun. O více než 9 % zlevnili své zboží od prosince prodejci mobilních telefonů, jejichž průměrná cena činila v březnu 5 039 Kč. V průběhu prvních tří měsíců letošního roku poklesly o jednotky procent také průměrné ceny notebooků, myček a fotoaparátů. Zatímco loni v srpnu činila průměrná cena digitálního fotoaparátu 5 554 Kč, letos v březnu se ustálila na částce 4 733 Kč, což je o 15 % méně. „Vysvětlení poklesu cen u většiny zboží lze na počátku roku najít v povánočních slevách, které mnohé internetové obchody nabízely. Kdo s nákupem vyčkal, mohl ušetřit tisíce korun,“ sdělil Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, poskytující profesionální řešení pro realizace e-shopů. „U většiny komodit znamenají povánoční slevy pouze návrat na běžnou cenovou hladinu. Zboží totiž bývá v předvánočním období velmi často předražené,“ doplnil Ježek. Průměrná cena značkových parfémů se během prvních tří měsíců letošního roku výrazněji neměnila, dlouhodobý trend v podobě snižování cen vůní však trvá. Letos v únoru činila průměrná cena parfému prodávaného na internetu 975 Kč, což je o 18 Kč méně než ve stejném období roku loňského. „Přestože téměř všichni dodavatelé zdražili, vzhledem k probíhající cenové válce byla většina tuzemských prodejců nucena ceny parfémů držet, případně mírně snižovat. Nelze předpokládat, že by mělo v průběhu letošního roku dojít ke zdražení,“ uvedl Daniel Kopecký, obchodní ředitel největší tuzemské internetové parfumerie Parfemy.cz.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz