Změnili Češi svůj postoj k zaměstnání v době krize?

Pravidelný průzkum znalosti a spokojenosti pracovních portálů společnosti LMC, provozovatele pracovních portálů jobs.cz a práce.cz, a agentury Factum Invenio mezi 4 077 respondentů poodhalil chování české internetové a obecné populace v roce 2009. Výsledky potvrdily, že zvyky a chování lidí na trhu práce se příliš nezměnily ani v době krize. Jsme sice konzervativní, co se týká vyhledávání práce, ale téměř polovina lidí hodlá v tomto roce změnit práci. Změnit práci se nebojíme Za posledních dvanáct měsíců změnilo zaměstnání 12 % uživatelů internetu a jen 9 % lidí z obecné populace. Dokonce 47 % aktivních uživatelů internetu plánuje v příštím roce změnit práci (z obecné populace je to opět jen 9 % lidí). Potvrdilo se tedy, že uživatelé internetové sítě jsou až pětkrát více aktivnější než je obecná populace, což je dlouhodobý trend. „Je obrovský rozdíl v odvaze lidí měnit práci, pokud používají internet. Ti, kteří internet nevyužívají, jsou více opatrnější. Velkou roli hraje i regionalita a s tím související reálné uplatnění na místním trhu práce,“ vysvětluje Radka Pokorná, ředitelka marketingové komunikace společnosti LMC, proč jsou nůžky mezi uživateli internetu a obecnou populací tak rozevřené. Prvním místem je internet Lidé se nejprve po pracovních nabídkách poohlížejí na internetu (80 % internetové populace, 21 % obecné), poté v denním tisku (54 % uživatelů internetu, 21% obecná populace). Oblíbeným se stalo také doporučení známého, které využívá 47 % uživatelů internetu a 16 % obecné populace. O práci v zahraničí Češi jen sní 16 % dotazovaných má sice zkušenost s prací v zahraničí, ale 32 % lidí tato zkušenost vůbec neláká nebo ji přímo odmítají. Další třetina váhá a 20 % lidí o práci v zahraničí jen sní. Obecně je zájem především o práci v jiných zemích EU, o práci v oboru a krátkodobější pracovní pobyty. Na základě socio-demografických charakteristik mají větší zájem o vycestování do zahraničí lidé z Prahy. Kdo používá internet, zná nejvíc Jobs.cz 63 % internetových uživatelů spontánně uvedlo na prvním místě portál Jobs.cz (na druhém portál Práce.cz 56 %). Odpovídá to tomu, že Jobs.cz je určen pro elitní pracovní pozice a uchazeče s vysokoškolským vzděláním . Ostatní si pamatují portály v opačném pořadí (36 % obecné populace zná portál Práce.cz a 26 % Jobs.cz ). Potvrzuje se tak to, že portál práce.cz nabízí nejvíce pracovních nabídek pro všechny uchazeče na trhu práce. Ostatní hráči na internetovém trhu práce v průměru dosahují znalosti kolem 3 %, u obecné populace to jsou pouhá 2 %. Lidé vědí, kde najdou to pravé Pražané a Jihomoravané znají více portál Jobs.cz, který je určen zejména pro uchazeče s vyšší kvalifikací a absolventy (63 % a 58 %), což kopíruje strukturu nabídky pracovních míst ve velkých městech i koncentraci univerzit v Praze a Brně. Portál Práce.cz je zase určen pro uchazeče s maximálně středoškolským vzděláním a nabízí nejširší portfolio brigád - znají ho především lidé v regionech. Finanční ohodnocení vždy na 1. místě Pro uchazeče byla při výběru posledního zaměstnání výrazně rozhodující výše mzdy (47 %) a náplň práce (20 %). Poté následovala další kritéria jako jistota dlouhodobé perspektivy (8 %) a pracovní doba (7 %). Atributy jako možnost kariérního či odborného rozvoje nebo pověst firmy hrály při rozhodování pouhá 2 %. Další benefity nebo atmosféra ve firmě rozhodovaly při výběru pozice ze 4 procent. „Karty jsou rozdány již několik let, průzkum jen potvrzuje priority lidí a ti chtějí hlavně finanční jistotu,“ dodává Radka Pokorná. Životopis online – celkem běžná věc Nejčastěji spontánně jmenovanou a používanou službou je vytvoření elektronického životopisu (31 %). V závěsu je automatické vyhledávání, tzv. Agent (16 %), poradenské služby (6 %) a Porovnání platů (3 %). „Lidé jsou rok od roku v hledání práce aktivnější a učí se na pracovních portálech používat pomocné on-line nástroje, které jim hledání usnadňují a urychlí,“ dodává Pokorná. Průzkum byl proveden on-line a osobním dotazováním mezi internetovou a obecnou populací. O portálech Jobs.cz a Prace.cz: Jobs.cz je nejstarší portál na českém internetu, existuje již od roku 1996 a nabízí nejkvalitnější nabídky práce od nejlepších zaměstnavatelů. Prace.cz vznikla v roce 2000 a poskytuje nejvíce nabídek práce na českém trhu. Oba portály vlastní a provozuje společnost LMC. Kontakt pro více informací: Jana Skalová manažerka komunikace LMC jana.skalova@lmc.eu 602 219 970 Jiří Holub senior PR manager, aPRiori jiri.holub@apriori.cz 736 534 779

Kontakt
a PRiori
Všehrdova 2
100 00, Praha 1 - Malá Strana
Telefon: 736 534 779
E-mail: jiri.holub@apriori.cz
http://www.apriori.cz



Kontaktní manažer: Jiří Holub
Email: jiri.holub@apriori.cz

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz