MODERNÍ ŘÍZENÍ ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU NA TRATI ZDICE-PROTIVÍN

Březnice - 7.10.2009 byla slavnostně ukončena racionalizace tratě Zdice – Protivín. Provoz na téměř 90 km dlouhé trase spojující Středočeský a Jihočeský kraj, je tak díky zavedení moderní technologie řízen dálkově z jediného dispečerského centra v železniční stanici Březnice. Racionalizace tratě významně zvýšila bezpečnost provozu a umožnila zrychlit železniční dopravu. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Protivínka, jak se trati ze Zdic přes Příbram a Písek do jihočeského Protivína také říká, oslavila v nedávné době 130 let od uvedení do provozu. Generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek v této souvislosti uvedl: „Trať Protivín–Zdice vždy byla významnou regionální i vnitrostátní součástí naší železniční sítě. Racionalizací úseku, tedy zejména zavedením dálkového řízení provozu a zvýšením bezpečnosti, jsme navázali na odkaz železničních stavitelů z minulých století a zavedli traťové parametry nezbytné pro moderní řízení a provoz železnice ve století jedenadvacátém.“ Nyní je trať vybavena řídicím a zabezpečovacím systémem umožňujícím dálkové ovládání výhybek, návěstidel a dalších zařízení. Obsluhující dispečer má aktuální informace o stavu všech technologických systémů a o pohybu vlaků v celém řízeném úseku. Traťový úsek Zdice-Protivín byl osazen moderním zabezpečovacím zařízením ESA 33, které využívá plně elektronických panelů EIP (Electronic Interface Panel). Jde o zařízení s bezkontaktním rozhraním, díky němuž je zařízení ESA 33 jako celek velmi spolehlivé a vyžaduje nižší nároky na údržbu a zastavěný prostor než jeho předchůce ESA 11. Zásadním přínosem panelu EIP je jeho kompatibilita s dalšími elektronickými zařízeními, jako jsou počítače náprav PZN-1, kolejové obvody KOA1, autoblok ABE-1 a další. Zařízení ESA 33 je systém s vyšší bezpečností, který plně respektuje evropské standardy a předepsanou integritu bezpečnosti SIL-4. Díky racionalizaci je nyní z jednoho místa ovládáno 11 stanic: Březnice, Lochovice, Jince, Bratkovice, Příbram, Milín, Tochovice (odbočka Přední Poříčí), Mirovice, Čimelice, Vráž u Písku a Čížová. Dálkový přenos zajišťuje nový komunikační systém zabezpečovacího zařízení KSZZ, vybavený vlastní diagnostikou a záznamem činnosti. „Racionalizace tratí je v poslední době trendem v celé Evropě. Jsme rádi, že také u nás přibývá nově zrekonstruovaných tratí vybavených nejmodernějšími technologiemi, které zvyšují plynulost a bezpečnost v železničním provozu a zlepšují úroveň přepravy pro cestující“, uvedl generální ředitel společnosti AŽD Praha Ing. Zdeněk Chrdle. V rámci stavby se zvýšení bezpečnosti dočkalo také 39 železničních přejezdů, dalších 19 bylo nově zabezpečeno. Na trati bylo nasazeno 103 počítačů náprav PZN-1. Instalováno bylo také 115 nových návěstidel a 77 přestavníků. Stavba zahrnovala také dílčí rekonstrukci pozemních objektů či stavební úpravy přejezdů. V každé železniční stanici na této trati byl zprovozněn informační systém pro cestující. Většina stanic a zastávek je rovněž vybavena kamerovým systémem. Zhotovitelem stavby „Racionalizace tratě Zdice-Protivín“ byla firma AŽD Praha s.r.o. Náklady na realizaci stavby představují částku 425,9 milionu korun. Stavba byla financována výhradně z národních zdrojů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Projektovou dokumentaci vypracovala společnost SUDOP Praha a.s. Realizace stavby se uskutečnila od 22. 8. 2006 do 30. 9. 2009. Základní technické údaje: Počet mezistaničních úseků s novým TZZ…………………………………12 Celkový počet dálkově ovládaných ŽST……………………………………11 Počet výhybek s elektromotorickými přestavníky………………………….64 Celkový počet výhybek vybavených elektrickým ohřevem výměn (EOV) s dálkovým ovládáním………………42 Celkový počet přejezdů zahrnutých do DOZZ……………………………..58 Celkový počet přejezdů s novým zabezpečovacím zařízením zahrnutých do DOZZ…………………………………………………………..9 Počet nově rekonstruovaných přejezdových stavebních konstrukcí……10 Počet snesených postradatelných výhybek ze stávajícího kolejiště…….23 Nové přejezdové konstrukce…………………………………………………10 Zabezpečovací zařízení: Trať je vybavena novým zabezpečovacím zařízením 3. kategorie. Světelné přejezdové zabezpečovací zařízení se závorami.......................2 Světelné přejezdové zabezpečovací zařízení bez závor…………………17

Kontakt
AŽD Praha - Bezpečně k cíli
Žirovnická 2/3146
10617, Praha
Telefon: +420 267 287 111
E-mail: dlabaja.jiri@azd.cz
http://www.azd.cz



Kontaktní manažer: Jiří Dlabaja
Tiskový mluvčí
Email: dlabaja.jiri@azd.cz
Telefon: + 420 267 287 424
Fax: + 420 272 762 542

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz