Nákupů přes internet přibývá, před Vánocemi frčí parfémy

Tuzemské e-shopy registrují letos v předvánočním období více objednávek, než tomu bylo loni. A to navzdory předpokládané hospodářské krizi. Utahování opasků českých spotřebitelů se tak alespoň na internetu zatím nekoná. Během listopadu a prosince roste online poptávka o stovky procent, oblíbené jsou před Vánocemi tradičně parfémy. Zájem spotřebitelů o nákup přes internet roste v České republice každým rokem. Zatímco loni v tuzemsku proběhlo více než tři milióny transakcí ve více než deseti tisících e-shopech, letos bude toto číslo podle prodejců opět překonáno. Přestože se Česká republika zatím nemůže porovnávat se státy jako je Dánsko či Holandsko, kde přes internet nakupuje více než polovina lidí, statistiky jasně deklarují současný trend. Pro nákup na internetu hovoří pohodlí domova, nižší ceny a neomezená možnost výběru zboží. Nejlukrativnějšími měsíci z hlediska obchodů na internetu jsou tradičně listopad a prosinec, během nichž prodejci registrují více než třetinu obratu celého kalendářního roku. Nabídky e-shopů proto přicházejí s nejrůznějšími akcemi zaměřenými především na období Vánoc. „Toto období je pro nás samozřejmě stěžejní. Zákazníci projevují zvýšený zájem prakticky o všechno zboží, nejvíce se však prodávají speciální dárkové sady a každoročně značkové parfémy,“ uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis a.s., která kromě e-shopu Parfemy.cz provozuje například obchody Krasa.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz. Parfémy jsou dlouhodobě jedním z nejpopulárnějších vánočních dárků. Potvrzují to nejen prodejní statistiky, ale i množství e-shopů, které je v České republice nabízí. Zákazníci si v současné době mohou vybrat z takřka čtyř set internetových parfumerií. „Letos nám začalo předvánoční období opět o něco dříve než loni. Parfémy jsou typickým dárkovým, a tedy i vánočním, zbožím. Oproti běžnému roku tedy jejich prodej o Vánocích vzroste až o 700 %,“ vysvětlil Daniel Kopecký, obchodní ředitel největší tuzemské internetové parfumerie Parfemy.cz. „Přestože jsou prodeje vyšší než loni, zájem o konkrétní produkty se příliš nezměnil. Nejpopulárnějšími značkami jsou tradiční parfémy z dílny Lanvin Paris, Hugo Boss, Dolce&Gabbana či Lacoste,“ doplnil. Přestože je nákup přes internet v České republice stále populárnější, zákazníků v kamenných parfumeriích před Vánocemi neubývá. A to přesto, že ve prospěch internetu hovoří nižší cena značkových parfémů. „Předpokládáme, že na tom budeme lépe než v roce 2007. Kamenné prodejny totiž mají oproti internetu nesporné výhody. Zákazník vždy obdrží přesně ten druh zboží, co si objednal, a to bez čekání a rizik s doručením. To v případě některých e-shopů neplatí. Některé internetové prodejny navíc neodborně manipulují se zbožím, nabízejí napodobeniny, nebo zboží s prošlou trvanlivostí, což se u seriózního obchodníka nikdy nemůže stát,“ vysvětlil Radek Voňavka, obchodní ředitel společnosti FAnn Retail, a.s. „Samozřejmě se nám stává, že si někteří zájemci přijdou parfém pouze vybrat, nechají si ho představit, a pak si ho koupí levněji na internetu. Nejedná se však o stálé zákazníky, ale o náhodné návštěvníky. Stálí zákazníci nedají na kamenné parfumerie kvůli značkovým dárkům dopustit,“ dodal. Cena je v případě parfémů nejčastějším faktorem při rozhodování tuzemského spotřebitele. Ve snaze získat zákazníky z kamenných obchodů a konkurenčních e-shopů pracují internetoví prodejci s nízkou marží a nabízejí stále nižší ceny. Neseriozní prodejci tak činí na úkor kvality, což internetovému obchodování neprospívá. „Je velmi důležité, aby byli zákazníci obezřetní. Měli by nakupovat pouze u seriozních prodejců, kteří mají dostatečné skladové zásoby a jsou schopni zboží dodat v termínu a samozřejmě neporušené,“ připomněl Martin Rozhoň s tím, že zárukou bezproblémového nákupu by měl být pro zákazníka certifikát APEK, který stvrzuje, že certifikovaný obchod dodržuje základní pravidla bezpečného nákupu. Jak eliminovat rizika při nákupu na internetu: a) Důkladně se seznamte s podmínkami transakce. b) Ujistěte se, zda vám společnost nabízí dostatečný servis při řešení problémů. c) Zjistěte si o společnosti co nejvíc informací, ověřte si, zda je společnost evidována v obchodním rejstříku (např. www.justice.cz) d) Ověřte si, že má společnost funkční adresu a kontaktní telefonní čísla jsou aktivní. e) Vezměte v úvahu, zda si objednáváte zboží od tuzemské společnosti, nebo zahraniční (v případě zahraniční společnosti může být mnohem komplikovanější uplatňovat případné reklamace). f) Zjistěte si, zda platba za zboží zahrnuje balné, dopravu, recyklační poplatky a další výdaje. g) Zeptejte se, kdy vám bude zboží dodáno. h) Zacházejte se svými osobními údaji obezřetně a uvádějte jen ty skutečně nezbytné (není důvod, aby po vás prodejce žádal například číslo občanského průkazu). i) Jestliže prodejce má kontaktní e-mailovou adresu na některé z bezplatných domén (seznam.cz, centrum.cz, yahoo.com, atd.) považujte jej za neseriózního a neobchodujte s ním.

Kontakt
MEDIA1 CZECH REPUBLIC s.r.o.
PR agentura
Jugoslávská 124b
61300, Brno
Telefon: 545212811
E-mail: info@media1.cz
http://www.media1.cz



Kontaktní manažer:

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz