Jak na prodej bytu v Jihlavě, pokud se hodláte obejít bez realitní kanceláře? A víte, že i za malou garsonku zde běžně dostanete více než 1 milion korun?

Jak na prodej bytu v Jihlavě, pokud hodláte celým procesem projít sami, zcela bez asistence realitních odborníků? Samozřejmě, že je takový postup možný, ale chce to dodržet alespoň základní pravidla spojená s prodejem nemovitostí, abyste za váš majetek dostali opravdu slušně zaplaceno. Poradíme vám tedy, co je pro úspěch takové transakce nezbytně nutné udělat a řekneme si něco i o tom, proč jste dnes jako majitelé nemovitosti ve výhodném postavení.

Jak na prodej bytu, když ceny stále rostou

Pakliže jste vlastníky bytu a to zejména v některém z větších měst v republice jako je třeba právě Jihlava, je dnes vaše pozice coby prodávajících velice slibná. Ceny bydlení v naší zemi totiž vzrostly jen za poslední čtyři roky takřka o polovinu a navíc se zdá, že prozatím ještě nenarazily na svůj pomyslný strop. Obzvláště v Praze a také v Brně může být v dohledné době ještě o poznání dráž. Nejmarkantnější nárůst zaznamenala cihlová zástavba na Zlínsku, která podražila takřka o 80 %. Druhé nejvýraznější zdražení proběhlo právě na Vysočině a týkalo se bytů v panelácích. V Jihlavě a dalších městech tohoto kraje stoupla jejich cena za poslední 4 roky v průměru o 68 %. To jsou skutečně velmi vysoká čísla, která vám ovšem coby prodávajícím hrají jednoznačně do karet.

Meziroční růst cen o 8,7 %

Dokonce i ze srovnání s ostatními evropskými státy vychází Česká republika již několikátým rokem jako jedna ze zemí, ve kterých ceny nemovitostí stoupají zdaleka nejsvižnějším tempem a dokládají to i údaje v následující tabulce.

Meziroční růst cen bytů a domů ve 3.Q/2018

Země

Cenový růst v %

Země

Cenový růst v %

SLOVINSKO

15,1

ŠPANĚLSKO

7,2

NIZOZEMSKO

10,2

LUCEMBURSKO

7

IRSKO

9,1

MAĎARSKO

7

ČESKÁ REPUBLIKA

8,7

CHORVATSKO

6,8

LOTYŠSKO

8,6

LITVA

6,6

PORTUGALSKO

8,5

POLSKO

6,5

3 hlavní důvody drahoty

Důvodů, proč je bydlení v tuzemsku v současnosti tak drahé je samozřejmě celá řada, ovšem některé z nich lze považovat za zcela zásadní a o těch se ve stručnosti zmíníme.

A) Demografická situace - Dnešní trh s bydlením je ovlivněn hned dvěma populačními vlnami. V první se během poválečného babyboomu narodily zhruba 2 miliony dětí. V té druhé přivedly v průběhu sedmdesátých let tyto „děti“ na svět dalších 1,75 milionu potomků. U první skupiny došlo k prodloužení věku dožití a ta druhá zakládala rodiny o poznání později, než generace předešlé. Počet bytů, ve kterých žije jen jeden nebo dva lidé se tak výrazně zvýšil, což přispívá k jejich nedostatku.

B) Nedostatečná výstavba – O tom, že se zejména v poslední dekádě realizovalo velice málo rozsáhlejších stavebních projektů určených k bydlení, toho bylo již napsáno poměrně dost. A zcela oprávněně. Za jednu z hlavních příčin této nedostatečné výstavby pak mnozí z realitních odborníků označují zejména složité schvalovací procesy, které každý takový projekt provázejí.

C) Hospodářská konjunktura – S nebývalou ekonomickou prosperitou, které se Česká republika již několik let těší, roste také chuť lidí pořídit si vlastní nemovitost. Sílící poptávka pak ruku v ruce s nedostatečnou nabídkou tlačí ceny vzhůru.

Vše vám hraje do karet, ale…

Přestože máte vzhledem k výše popsaným skutečnostem v ruce takřka všechny trumfy a najít solventního zájemce o váš byt by neměl být větší problém, může se stát, že se při pokusu o prodej dopustíte nějaké zásadní chyby. Takový přešlap může celý proces prodeje nejenom zbytečně prodloužit, ale může vás v konečném důsledku připravit i o část předpokládaného zisku. Jaké chyby bývají nejčastější?

1. ŠPATNĚ NASTAVENÁ CENA - Problém může spočívat jak v příliš nízké, tak i v moc vysoké ceně. V prvním případě se zbytečně připravíte o část zisku, ve druhém budete nejspíš na kupce čekat neúměrně dlouho. Je dobré porovnat nabídkové ceny odpovídajících nemovitostí v dané lokalitě a teprve potom přistoupit ke stanovení ceny vašeho bytu.

2. NEVHODNĚ ZVOLENÁ PROPAGACE - Kvalitní prezentace je zásadní věc. Šikovně sepsaný inzerát s dostatkem relevantních informací doplněný o vhodné fotografie je základem propagace. Umístit jej lze hned na několik specializovaných webů a je dobré využít i placené zvýhodnění, aby váš inzerát už druhý den nezapadl.

3. ODBYTÁ PROHLÍDKA BYTU - Na zájemce je nutné co nejvíce zapůsobit. Co nejlepší dojem, který v něm prohlídka vašeho bytu zanechá, je tím nejsilnějším impulsem ke koupi. Je proto velmi důležité vyzdvihnout všechny výhody a kvality vaší nemovitosti. Žádnou prohlídku zkrátka nesmíte odbýt!

4. NESCHOPNOST VYHODNOTIT SKUTEČNÝ ZÁJEM O BYT – Máte-li tu možnost, sledujte návštěvnost vašeho inzerátu a porovnejte ji s reálným zájmem o vaši nemovitost. Jde nejen o to, kolik lidí si vaši inzerci prohlédne, ale zejména o to, jaké procento z nich zareaguje a to ať už e-mailem nebo telefonicky. Tento poměr vám umožní vyhodnotit, zda jste to s cenou poněkud nepřehnali.

Byt prodáte určitě i sami

Tak výhodnou konstelaci, která z pohledu prodávajícího na trhu s nemovitostmi v tuzemsku nastala, by bylo jistě škoda patřičně nevyužít. Ať už se rozhodnete prodat váš byt svépomocí anebo přece jen nakonec využijete služeb některého z realitních agentů, neměl by celý proces při dnešní poptávce trvat nikterak dlouho. Realitní specialista v ideálním případě zajistí vše potřebné za vás. Pokud se však přece jenom odhodláte k akci „na vlastní pěst“, vezměte v potaz pár dobře míněných rad, které jsme vám dnes nabídli.

Máte s realitními kancelářemi nějakou špatnou zkušenost nebo je šance na vyšší zisk jediným důvodem, proč o prodeji ve vlastní režii uvažujete?

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz