ABC Českého Hospodářství: Lidé by lokální produkty kupovali více. Informace o prodejcích spotřebitel

Zájem o lokální produkty stoupá. Především ženy by české autorské produkty chtěly kupovat více. Nejen na internetu jsou ale lokální obchodníci vidět stále málo. Téměř tři čtvrtiny českých zákazníků by raději koupilo originální výrobek od českého prodejce než od velké zahraniční značky. Kde ale tyto lokální obchodníky najít? Zákazníci stále častěji vyhledávají specializované obchody. Tento trend je nejvíce vidět v textilním průmyslu a módě. Alespoň občas nakupuje on-line více než 70 procent Čechů. V šatnících sice stále převládají zahraniční značky, zájem o ty české je ale velký. „On-line nákupy jsou pro lidi pohodlnější a šetří jejich čas. Obzvlášť ženy v dnešní době často pracují na plný úvazek, zároveň pečují o rodinu a na hledání originálních butiků nemají čas. ABC Českého Hospodářství sdružuje ve své databázi právě menší lokální firmy, české výrobce a poskytovatele služeb. Přehledné třídění a základní informace o firmách zákazníkům usnadní vyhledávání. Od roku 2013 navíc nabízí tvorbu e-shopů na míru, a to nejenom pro český, ale i německý a polský trh,“ uvedl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. České lokální výrobky jsou často originálnější i kvalitnější než ty zahraniční. Největší problém mají malé firmy s propagací. Více než polovina menších firem nemá vlastní webovou stránku. Pokud už nějakou mají, informace na ní jsou často naprosto nedostačující a nepřehledné. „Základem je být vidět na sociálních sítích. Velké procento spotřebitelů by uvítalo podrobnější informace o firmách i jejich výrobcích. Právě ABC Českého Hospodářství to spotřebitelům poskytuje. Navíc nabízí i prostor k diskusi u každé z registrovaných firem. Názory ostatních spotřebitelů jsou dnes pro orientaci v nabízených službách a výrobcích zásadní,“ řekl Predrag Dukič. „Doba, kdy vám sousedka doporučila kadeřnici, ke které jste pak chodili po zbytek života, je pryč. Dnes lidé na internetu tráví spoustu času pročítáním diskusí a názorů ostatních spotřebitelů. Chtějí kvalitu, ale zároveň i přijatelnou cenu. Jeden špatný příspěvek v diskusi může malé firmě zničit jméno. Lidé přestávají být loajální ke svým ozkoušeným poskytovatelům služeb. Klientela se přelívá neuvěřitelnou rychlostí. Být vidět by tak mělo být především pro menší a střední podnikatele zásadní,“ vysvětlil Predrag Dukič. Otevřený diskusní prostor, který internet nabízí, velkým firmám ubírá na důvěryhodnosti. Každý přešlap je daleko více vidět. Více zákazníků s sebou totiž nese i větší riziko špatných recenzí. I proto lidé stále více hledají v nabídce lokálních dodavatelů. Malé firmy v nich vzbuzují větší důvěru. Lidé stále nejčastěji nakupují v hypermarketech a nákupních centrech. Skoro třetina kupujících některé produkty – především maso, ovoce a zeleninu – raději koupí na farmářském trhu nebo ve specializovaném místním obchodě. Stále důležitější je pro spotřebitele zejména u potravin prokazatelný původ a způsob pěstování rostlin či chovu zvířat. „ABC Českého Hospodářství prošlo v roce 2007 celkovou inovací. V současné době nabízí databázi široké škály nejrůznějších českých prodejců a poskytovatelů služeb. V letošním roce evidujeme v systému více než 80 tisíc aktivních firem a podnikatelů. Najdete tu tradiční dodavatele, zajímavé tipy, kam na masáž nebo kosmetiku, ale i velmi netradiční a stále vyhledávanější nabídky. V Česku se znovu objevují modistky, bylinkářky, léčitelé. V databázi máme například i firmy, které vyrábějí kvalitní pomůcky pro lidi s handicapem. Obecně přestává platit tvrzení, že co je zahraniční, je automaticky lepší,“ popsal Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. Kontakt: Lenka Capandová E: capandova@n4c.cz Mobil: +420 702 095 553 O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jde o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firma začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty. V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD-ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty firem na internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii WAP. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá e-mailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendry firem z Česka i zahraničí. V roce 2007 prošlo ABC Českého Hospodářství celkovou inovací. V témže roce stránky ABC Českého Hospodářství otevřelo více než 750 tisíc unikátních návštěvníků. V současné době společnost eviduje asi 80 tisíc aktivních firem a podnikatelů.

Kontakt
Need4Connexions
Pernerova 293/11
18600, Praha
Telefon: 702095553
E-mail: capandova@n4c.cz
http://www.n4c.cz



Kontaktní manažer: Lenka Capandová
Email: capandova@n4c.cz
Telefon: 702095553

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz