Koupelny a WC napříč kulturami: Rusko vyznává střídmost, Norsko vzdušnost, Arábie bidetové sprchy

Podoba koupelny souvisí nejen s požadavky jejích uživatelů, ale lze ji považovat také za odraz kulturního prostředí a standardů dané země. Rozdíly můžeme najít v interiérovém designu, v umístění v domě či ve způsobu jejího užívání. Zatímco například v Rusku představuje koupelna většinou malou skromnou místnost pro nezbytnou očistu těla, v Japonsku je vybavena hi-tech doplňky. Seznamte se se specifiky koupelen napříč světem. Norsko: Sprchy nemají okraj, podlahu vyhřívá topení Pro mnoho Norů, kteří žijí v bytě nebo malém domě, často představuje problém umístění koupelny. Většinu koupelen proto najdeme uprostřed domu bez oken. Sprcha obvykle nemá okraj, a když je prostor příliš malý, nachází se ruční sprcha přímo nad toaletou. Její hlavici lze obvykle odmontovat a trysku pak využít k očištění podlahy. Přebytečná voda se odvádí do odtoku pod záchodem. Vanou norské koupelny zpravidla vybaveny nejsou. Podlahy obvykle pokrývá vrstva silného vinylu, který se osvědčil v kombinaci s podlahovým vytápěním. Pokud je v domě k dispozici prostorná koupelna, bývá zařízena obdobně. „Norové vyznávají vzdušnost prostoru, proto ani v prostorné koupelně nenajdeme sprchu s ohraničením či závěsem. V některých koupelnách se využívá takzvaná pop-out sprcha, tedy skládací sprchová zástěna, která se hodí, pokud v koupelně sušíte prádlo. I to je v Norsku častým zvykem,” vysvětluje Radka Prokopová, výkonná ředitelka společnosti Alca plast, která nedávno vybavila sanitární technikou obytný dům i hotel v norském Oslu. Japonsko: Před vstupem na WC se přezujte V Japonsku platí, že součástí koupelny by neměla být toaleta. Právě japonské toalety přitom patří k nejsofistikovanějším na světě. Nejužívanější jsou dnes bidetové toalety, jejichž součástí je rozmanité nastavení možností čištění a vyhřívání sedátek. Ty nejpokrokovější mají v sobě zabudované elektronické programování funkcí. Návštěvu toalety v Japonsku doprovází také speciální zvyk. Před vstupem do místnosti s WC, ať už jste doma, ve škole, nebo v restauraci, je potřeba si přezout obuv. Japonci totiž striktně oddělují čisté prostory od těch „nečistých“. Právě toaleta podle nich patří mezi místnosti plné bakterií a nečistot, které nechtějí přenášet do ostatních místností. Proto před vstupem na záchod najdete speciální toaletní přezůvky. Ty jsou obvykle gumové a nadepsané nápisem „toaleta”, aby je nebylo možné zaměnit za jiný druh obuvi. Typickým znakem japonských toalet jsou rovněž potahy WC sedátek s pestrými barvami a vzory. Veselý design mají i další doplňky koupelen a záchodů. Arabské země: Toaletní papír nahradila bidetová sprcha Pro arabské země jsou charakteristické takzvané bidetové sprchy. Jedná se o ruční hlavici s kontrolovatelnou spouští vodní trysky umístěnou hned vedle toalety. Na rozdíl od klasického bidetu však nedisponuje samostatnou mísou a používá se pro omývání přímo nad toaletou. USA: Zájem je hlavně o domy s nejméně třemi koupelnami Ve Spojených státech amerických dochází v posledních letech ke koupelnové revoluci. Podle průzkumu U.S. Census Bureau stoupá poptávka po větším počtu koupelen v nových rodinných domech. Od 60. let minulého století bylo standardem, že se v domě nacházela jedna plnohodnotná koupelna s WC a jedna menší toaleta s umyvadlem. Dnes však Američané mají zájem především o nemovitosti se třemi a více koupelnami. Americké koupelny jsou často nejdražšími místnostmi v domě, co se týče kvality zařízení a vybavení. „Oproti koupelnám v evropských zemích jsou ty americké rozlohou mnohem větší. Domy na předměstí mají často dvě hlavní koupelny se dvěma umyvadly, vanou a toaletou. Rozdíl je také v tlaku vody, který je v Americe silnější, sedátka toalet jsou položená níže a záchodové mísy jsou v porovnání s evropskými menší,” uvádí rozdíly Radka Prokopová ze společnosti Alca plast, která patří mezi přední vývozce sanitární techniky do zahraničí. Rusko: Koupelna a WC jsou dvě miniaturní, oddělené místnosti Typická ruská koupelna se částečně podobá té, kterou známe z českých malometrážních bytů. Koupelna a WC představují dvě malé oddělené místnosti pouze s nezbytným vybavením. V jedné místnosti se nachází samostatné WC. Koupelnu, kterou obvykle nalezneme hned vedle, tvoří umyvadlo a vana se zatahovacím závěsem či ruční sprcha jako příslušenství vany. Koupelna a toaleta bývají umístěny poblíž vchodu do bytu či domu a také v bezprostřední blízkosti kuchyně kvůli snazší instalační konstrukci a údržbě.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz