Češi mají jasno. Od dodavatele energií chtějí spolehlivou dodávku, vracení přeplatků i kontrolu kotl

S nastupujícím podzimem se domácnosti začínají zajímat o ceny energií a bonusy, které jim dodavatelé přichystali. Nízká cena ale není to jediné, co spotřebitele zajímá. Do popředí se dostávají kritéria, jako je jistota dodávek, vracení přeplatků nebo stabilní podmínky. Odborníci se shodují, že zatímco dřív lidé odcházeli za levnější energií k menším dodavatelům, dnes hraje podstatnou roli i úroveň poskytovaných služeb. Na trhu dnes působí přes 80 energetických společností, které si nekonkurují pouze cenou, ale stále více i bonusy nebo nadstandardními službami. „Lidé jsou vzdělanější, zajímají se o typ smlouvy nebo stabilitu společnosti. Už je pryč boom, kdy domácnosti odcházely od velkých dodavatelů. Stále častěji převádíme zákazníky i od alternativních dodavatelů zpátky k velkým společnostem,“ říká Tomáš Suchý z portálu Ušetřeno.cz. Zájem o stabilní dodávky potvrdil i nedávný spotřebitelský výzkum, který si u výzkumné agentury Ipsos nechala na vzorku 2 000 respondentů zpracovat společnost E.ON. „Z výzkumu vyplynulo, že 78 procent lidí u svých dodavatelů oceňuje především spolehlivost dodávek energií. Vracení přeplatků kvituje 64 procent zákazníků, zatímco 57 procent z nich oceňuje stabilní podmínky bez častých změn,“ upřesňuje výsledky průzkumu Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON Energie, a.s. Přeplatky vrací jen někteří dodavatelé Podle odborníků je ožehavým tématem v energetice vracení přeplatků, o to více s ohledem na teplé zimy v posledních letech. Především domácnostem, které vytápí zemním plynem nebo elektřinou, vznikly u dodavatelů nemalé přeplatky. Jejich automatické zasílání na účty zákazníků je ale stále záležitostí jen několika dodavatelů. Většina energetických společností převádí přeplatky do dalšího fakturačního období, jiné mají stanovenou hranici, od které peníze vrátí. „Například společnost RWE vrací pouze přeplatky přesahující 200 korun. Společnost ČEZ přeplatek zpravidla používá na pokrytí záloh na další období. Z velkých energetických společností zasílá odběratelům přeplatek automaticky E.ON. Informace o tom, jak dodavatel s přeplatky nakládá, najdou lidé v obchodních podmínkách,“ říká Jana Poncarová z projektu EnergetickaPoradna.cz. Zájem je o kontroly plynových kotlů i zákaznickou linku zdarma Vracení přeplatků je jen jedním z bonusů, o který se lidé poslední dobou aktivně zajímají. Jak ukázal průzkum, důležitou roli hrají i informace, které domácnosti ze strany dodavatelů dostanou a jakým způsobem s nimi dodavatel komunikuje. Například informace o přerušení dodávek je důležitá pro 55 procent zákazníků. Dodavatelé o přerušení většinou informují pomocí SMS nebo e-mailů. Zákaznickou linku zdarma, kde lidé mohou konzultovat své vyúčtování nebo potíže s dodávkami, poskytuje zatím jen několik málo dodavatelů. „Z velkých společností je to E.ON, z alternativních dodavatelů společnost Amper Market, Europe Easy Energy a Vemex energie,“ dodává Jana Poncarová. Rozeznat bezplatnou telefonní linku od placené přitom není složité. Bezplatná telefonní linka začíná trojčíslím 800, naopak takzvané barevné linky, u nichž je volání zpoplatněno, bývají uvedeny předčíslím 840, 841 nebo 844. S nastupující topnou sezónou se lidé svých dodavatelů ptají i na pomoc s kontrolou kotlů. Z velkých společností podobnou službu nabízí například Pražská plynárenská, ČEZ nebo E.ON. Zájem o ni je velký, ačkoliv podle průzkumu pomáhají dodavatelé s revizí kotle jen 13 procentům dotázaných domácností. Dalších 61 procent lidí by ale tento bonus uvítalo. „Službu E.ON Servis kotlů poskytujeme v několika krajích, aktivně ji využívá zhruba 5 000 našich zákazníků,“ potvrzuje Vladimír Vácha. Princip takové služby bývá zpravidla jednoduchý. Dodavatel energií pro domácnost zajistí kontrolu kotle u jednoho ze svých servisních partnerů. Znovu se s ní připomene zase za rok.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz