Jak uspět s byznysem v Indii? Neposílat e-maily

Holešov, 9. září 2016 – Indie patří se svojí více než miliardou obyvatel mezi podnikatelsky mimořádně atraktivní teritoria. Mentalita místních obchodních partnerů i zákazníků však mnohdy dokáže překazit smělé plány západních firem. I proto si holešovská společnost ELKO EP považuje obchodních úspěchů, které slaví se svojí inteligentní elektroinstalací iNELS i vlastními relé přístroji na tamním trhu. Jen během posledního roku v Indii zvýšila obrat o více než 600 procent. „V Indii neplatí mnohé zvyklosti, které jsou v České republice nebo v jiných evropských zemích zcela automatické. Místní zpravidla nečtou maily, proto je potřeba neustále volat. Stejně tak, není možné se spolehnout na to, že jste si domluvili schůzku, ale je nutné ji znovu potvrdit krátce před jejím začátkem – jinak už na ni pravděpodobně váš protějšek stihl zapomenout. Na druhou stranu, od chvíle, kdy se vám podaří udělat první úspěšný byznys, jsou Indové většinou velmi ochotní a loajální,“ popisuje Boris Kamenický, business development manager společnosti ELKO EP. Ten společně s majitelem firmy Jiřím Konečným absolvoval v uplynulých letech několik cest do indických metropolí, kde nejprve budovali síť partnerů a zaškolovali místní produktové manažery. Teprve pak se rozhodli s inteligentní elektroinstalací iNELS – která je schopná řídit klimatizaci, osvětlení, vytápění, kamery či multimédia v domácnostech i ve firmách pomocí mobilu nebo tabletu – oslovit zákazníky. V prvních dvou letech šlo ze strany zákazníků spíš o opatrné oťukávání, v posledních dvou letech však obchodní úspěchy ELKO EP v Indii masivně rostou. „Vyplatilo se nám vsadit na více firem. Nejednali jsme jen s jednou, což se ukázalo jako rozhodující. Protože v Indii víc než kde jinde platí, že není všechno zlato, co se třpytí. Každého z potenciálních partnerů jsme si důsledně prověřovali a vždy jsme chtěli vidět také sídlo firmy a osobně se potkat s majiteli. Tím jsme eliminovali přibližně polovinu uchazečů o partnerství – těch, kteří měli skvěle připravené letáky na drahých papírech a perfektní webovou prezentaci, ale tím jejich kvality v zásadě končily,“ popisuje s úsměvem Boris Kamenický. Českým firmám pomáhá při vstupu na indický trh také vysoké renomé evropských produktů. Indičtí zákazníci tradičně příliš nedůvěřují čínským výrobcům, proto se v posledních letech část výroby přesouvá přímo na indický poloostrov a prodává se následně jako domácí produkt. Indové také velmi slyší na reference. „To, že mezi naše zákazníky patří Schneider Electric, TE, Hager, Eaton, Siemens nebo Eberle, nám pomáhalo otevřít bránu k partnerům. Samotný byznys v Indii se pak neobejde bez ‚domorodce‘ – člověka, který zná místní mentalitu a má dobré kontakty. Obchodní aktivitu je pak nutné cílit především do čtyř velkých měst, v nichž masivně roste střední třída – tedy Dillí, Bombaje, Bangalore a Chennaie. V tuhle chvíli navíc Indie plánuje výstavbu dalších jedenácti smart cities,“ uzavírá Boris Kamenický. Z hlediska obchodu slaví ELKO EP největší úspěchy především s moduly iNELS pro klimatizaci, protože Indie je pověstná svým vlhkým a tropickým klimatem. Movitější zákazníci si pak rádi hrají s multimediálními systémy nebo osvětlením, které bývá obvykle mnohem barevnější, než v České republice. Více informací o společnostech ELKO EP a řešení iNELS naleznete na: www.elkoep.cz a www.inels.cz. ### ELKO EP patří mezi nejvýznamnější evropské výrobce v oboru domovních i průmyslových elektroinstalací a chytrých elektroinstalací pro bydlení, tzv. iNELS - Smart Home&Building Solutions. Tato ryze česká společnost zaměstnává v současnosti téměř 300 lidí. Společnost exportuje do 70 zemí světa a má 12 zahraničních poboček. V roce 2015 dosáhl obrat společnosti 540 milionů korun. Společnost ELKO EP se stala Firmou roku 2012 ve Zlínském kraji. Více informací naleznete na webových stránkách www.elkoep.cz a www.inels.cz.

Kontakt
Aetna, spol. s r.o.
Komunikační agentura
Hlinky 162/92
60300, Brno
Telefon: +420 511 114 711
E-mail: hadra@aetna.cz



Kontaktní manažer: Marek Hadra
Email: hadra@aetna.cz

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz