Zákaznické portály lidem umožňují větší kontrolu nad účty za energie

Sledovat spotřebu domácnosti, zkontrolovat stav zaplacených záloh nebo změnit kontaktní údaje z pohodlí domova umožňují online zákaznické portály dodavatelů energií. Na rozdíl od kamenných poboček nebo zákaznických linek jsou dostupné čtyřiadvacet hodin denně a zdarma. Zákaznické portály zprovoznily už všechny velké energetické společnosti a postupně přibývají i u menších dodavatelů. Počet registrovaných zákazníků dosahuje statisíců, aktivně je využívá necelá polovina. Zákaznický online portál je podle odborníků oboustranně výhodný. Zákazníci si ho mohou kdykoli otevřít a vyřešit většinu záležitostí spojených s dodávkou energií. Dodavatelům zase šetří čas a snižuje nároky na obsluhu zákaznického centra nebo telefonní linky. „Zákaznické portály představují smysluplný bonus pro zákazníky, který skutečně využívají,“ uvádí Jana Poncarová z projektu EnergetickaPoradna.cz, jenž se věnuje srovnávání dodavatelů energií. Úprava a kontrola měsíčních záloh Zákazníci často řeší například to, zda včas a v pořádku odešla platba měsíční zálohy na energie. Na zákaznickém portálu získají přehled nejen o zaplacených zálohách, ale též třeba o vývoji své spotřeby v minulých obdobích. „Často si mění i způsob platby, například ze SIPO na bankovní účet, nebo si upravují výši záloh. Měsíčně evidujeme několik tisíc takových transakcí,“ říká Tomáš Pešek, který má na starosti zákaznický portál Energie24.cz společnosti E.ON Energie, a. s. Prostřednictvím online účtu mohou lidé snadno zadat také samoodečet elektroměru a plynoměru, a vyhnout se tak nepříjemnostem s reklamacemi špatně naúčtované spotřeby. „Samozřejmě, lze zavolat i na zákaznickou linku, kterou ale nabízí zdarma jen několik málo dodavatelů. Některé změny je třeba stejně řešit prostřednictvím formuláře. Ty mívají dodavatelé na zákaznických účtech už předvyplněné,“ říká Poncarová. Online zákaznické portály dnes nabízí zhruba polovina dodavatelů. „Patří mezi ně všechny tradiční energetické společnosti a všichni větší alternativní dodavatelé. U těch menších je toto individuální,“ podotýká odborník na energetiku Michal Eisner. Stejně tak se rozšiřuje i počet uživatelů, kteří své záležitosti s dodavatelem vyřizují online. Druhý největší dodavatel elektřiny, společnost E.ON Energie, eviduje na 141 tisíc registrovaných uživatelů portálu Energie24.cz. Aktivních uživatelů, kteří se do svého účtu přihlásí alespoň jednou za 12 měsíců, je zhruba necelá polovina. Online platba a obsluha přes mobil Co vše zákazníkům umožní a na jaké úrovni, to záleží na online portálu konkrétního dodavatele. Liší se ve službách, funkcionalitách i v dostupných formách. Dodavatelé postupně portály optimalizují rovněž pro mobilní zařízení. „Pro letošní rok jsme připravili několik novinek. Na sklonku léta nabídneme našim zákazníkům možnost zaplatit za spotřebovanou energii platební kartou nebo platebními tlačítky a na podzim pak chystáme spustit mobilní aplikaci pro náš zákaznický portál Energie24,“ potvrzuje Tomáš Pešek. Rozvíjet se budou i další služby, které zákaznické portály uživatelům nabídnou, a to nejen v oblasti správy zákaznického účtu, ale i v oblasti pohodlného řízení domácnosti (smarthome). Co vše zvládnete vyřídit na zákaznickém portálu dodavatele: kontrola účtů za elektřinu nebo plyn, srovnání spotřeby za minulá období, rozpis záloh na jednotlivá období, zaúčtování zaplacených záloh, informace o nastaveném tarifu nebo produktu, přehled vyúčtování elektřiny nebo plynu (faktury), změna kontaktních údajů, nastavení výše záloh (snížení, zvýšení), informace o vypnutí elektřiny (opravy, údržba), nahlášení spotřeby (samoodečet elektřiny nebo plynu).

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz