Polovina Čechů na internetu stále nenakupuje. Online nákup má přitom podle expertů řadu výhod

I když internetové nákupy v posledních letech zaznamenaly mohutný rozmach, z čísel Českého statistického úřadu plyne, že je stále více než polovina Čechů ignoruje. Obchodníci, pro které je takový prodej levnější, se je však snaží motivovat. Například největší akvapark v Česku Aqualand Moravia zavedl pro návštěvníky se vstupenkami koupenými online přednostní vstup. Podle Českého statistického úřadu mělo v roce 2015 s nákupem přes internet zkušenost 42 procent všech spotřebitelů. Číslo sice meziročně narostlo o tři procentní body, stále to ale znamená, že více než polovina lidí internet jako nákupní kanál nevyužívá. A obchodníci se to snaží změnit. A to nejen tehdy, pokud obchodují s oblečením či obuví, které se na internetu prodávají nejčastěji. Trendem jsou vstupenky, které vloni nakupovalo přes e-shop 16 procent Čechů. Pro obchodníky to má jasnou výhodu – nemusejí platit drahý provoz kamenných pokladen. Od loňska funguje online prodej akvaparku Aqualand Moravia na adrese www.koupejse.cz. A podle interních čísel Aqualandu Moravia prodeje voucherů za první 4 měsíce letošního roku převýšily prodeje za celý rok 2015 hned dvakrát. Třeba proto, že jsou takto ke koupení speciální akce, které ve světě mimo počítač návštěvníci nepořídí. „Koupě vstupenky přes e-shop má také výhodu přednostního odbavení na pokladnách přímo v Aqualandu Moravia. Na speciálně vyhrazené pokladně pro zákazníky z e-shopu vymění voucher za vstupenku, a o to rychleji jsou pak lidé přímo v areálu,“ popsal generálním ředitelem Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Ten zároveň zdůrazňuje i speciální online podporu, která dokáže zákazníkům poradit. A právě to je podle expertů další faktor, který může rozhodnout. „Trendem poslední doby je hlavně osobní přístup k zákazníkovi, a to i k tomu online. Firmy se též snaží stále lépe předvídat jeho budoucí poptávku, přičemž vycházejí ze znalosti vzorce zákazníkova chování. Tato technologie bude do budoucna dále rozvíjena a přijímána stále větším počtem provozovatelů,“ uvedl analytik Jiří Šimara ze společnosti Cyrrus. Asociace pro internetovou komerci (APEK) nyní v Česku eviduje více než 35 tisíc e-shopů. A svět kamenných obchodů se se světem internetu začíná čím dál tím více prolínat. „V současné době již v zásadě nejde oddělovat svět obchodu na e-komerci a kamenné obchody. Významné obchody spouštějí průběžně e-shopy, naopak nejvýznamnější internetové obchody zřizují výdejny či přímo prodejny tak, aby byly pro své zákazníky ještě dostupnější,“ konstatoval ředitel APEK Jan Vetyška. Češi ale mají v nakupování online ještě rezervy. Například ve Velké Británii a Dánsku, které jsou v tom v Evropské unii rekordmany, nakupuje na internetu téměř 80 procent obyvatel.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz