Češi sledují trendy a obměňují nábytek. Loni do něj investovali 34 miliard korun

Roste zájem Čechů vybavit domácnost aktuálními bytovými trendy. Podle expertů se zvyšuje ochota tuzemských zákazníků investovat do designového a kvalitního nábytku. Spolu se zvyšující se kupní silou navíc nábytek obměňují častěji. Loni dle Asociace českých nábytkářů vzrostla spotřeba nábytku na více než 34 miliard korun, což je nejvíce od roku 2010. Ačkoliv je pro české domácnosti při nákupu nábytku stále důležitá jeho pořizovací cena, už není podle bytových designérů jediným rozhodujícím faktorem. „Stále více Čechů je ochotných si připlatit za design a kvalitu. Upřednostňují jednoduchý interiér doplněný o designové solitérní kousky pořízené na internetu nebo v dražších specializovaných obchodech,“ představila současný trend bytová designérka Veronika Uhrová. Také podle Tomáše Lukeše z Asociace českých nábytkářů se nákupní chování proměňuje. „S rostoucí kupní silou mají Češi chuť nábytek častěji obměňovat,“ uvedl Lukeš. Loni podle asociace přesáhla spotřeba nábytku 34 miliard korun a meziročně tak vzrostla o necelých 8 %. Do proměny českých domácností podle bytových designérů zasáhl i nárůst e-shopů s nábytkem. „Kamenné obchody nejspíš zaspaly dobu nebo nemají možnost nabízet moderní odvážný nábytek. Internetoví prodejci tuto mezeru na trhu dobře zaplnili,“ dodala Veronika Uhrová. Podle údajů Asociace českých nábytkářů však tvoří online nákup nábytku zhruba 7 % z celkového prodeje. Stále tak výrazně převládají kamenné obchody, e-shopy však postupně získávají důvěru českých zákazníků. „Už se nebojí koupit na internetu i větší a dražší nábytek. Průměrná hodnota jedné objednávky se meziročně zvyšuje. Zatímco v roce 2011 činila 7124 korun, loni 8922 korun,“ uvedla Petra Triščíková z největšího tuzemského e-shopu s nábytkem MT nábytek. „Roste zájem o solitérní kusy nábytku, které dodají místnosti designový šmrnc. Neotřelý nábytek se však dá sehnat i za nízkou cenu. Není pravda, že každý designový kus nábytku stojí desetitisíce,“ doplnila Triščíková.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz