Invia: V předstihu pořizují Češi dovolené na více dní, oproti last minutům nelpí na komfortu

Nákupní chování českých turistů při pořizování zájezdů v režimu first minute je odlišné oproti nákupu last minutů. Při výběru dovolené na poslední chvíli lidé vyhledávají výhradně atraktivní nabídky, které zahrnují komfortní služby. V případě prodeje first minute zájezdů však cestovní agentura Invia registruje nižší podíl poptávky po leteckých pobytech i po all inclusive stravě. U first minutů pak narůstá zájem o pobyty delší než jeden týden. Autorem komentáře je Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším on-line prodejcem zájezdů na českém trhu. Dovolenou ve velkém časovém předstihu si typicky pořizují rodiny s dětmi nebo větší skupiny turistů. Ti jsou nuceni své dovolené plánovat více předem a sjednotit volné termíny všech účastníků. Navíc ubytovací kapacity pro větší počet osob jsou v případě last minutů velmi omezené a u některých destinací dokonce zcela nedostupné. Turisté, kteří mají jasnou představu o své letní dovolené a preferují určitou lokalitu nebo konkrétní hotel, si raději rezervují svůj pobyt půl roku předem. Rodiny pak u first minutů oceňují bonusy v podobě slev pro děti. Oproti tomu last minute zájezdy vyhledávají především páry, které termín dovolené neplánují dlouho dopředu a nemají na pobyt konkrétní nároky. Zájezd volí dle aktuální cenově výhodné nabídky. Tyto odlišnosti se projevují i v rozdílném nákupním chování. Potvrzuje to srovnání statistik cestovní agentury Invia u prodeje first minute pobytů na léto 2016 a last minute zájezdů z léta 2015. O delší dovolené je zájem především u first minutů Češi si nejčastěji pro svůj letní pobyt vyhrazují 5 pracovních dnů. V případě first minutů však významně roste podíl dovolených delších než týden. Zatímco u zájezdů pořízených v předstihu tvoří dovolené na více než 10 dní 43% podíl, v případě last minute pobytů je to pouze 28 %. Právě delší než týdenní zájezdy vyhledávají zejména rodiny s dětmi. Díky včasnému plánovaní si jsou turisté schopni vyhradit delší termín a zajistit si volno v práci. Letadlo a all inclusive jsou více poptávané u last minutů V rámci organizovaných letních zájezdů je tradičně největší zájem o all inclusive pobyty s leteckou dopravou. Přestože toto pravidlo platí jak u zájezdů zakoupených v předstihu, tak i u těch na poslední chvíli, lze pozorovat významné rozdíly v preferencích. All inclusive stravu volí 48 % turistů, kteří si koupili first minute zájezd. U last minute pobytů však tento podíl narůstá o osm procentních bodů na 56 %. Naopak pobyty pouze se snídaní nebo zcela beze stravy tvoří u first minutů podíl 24 % a u last minutů jen 19,5 %. Rozdíly panují i u dopravy. Zatímco u pobytů zakoupených na poslední chvíli zaujímá poptávka po cestě letadlem tři čtvrtiny z prodejů, v případě first minutů tvoří 67% podíl. Naopak zájem o zájezdy s vlastní dopravou nebo dopravou autobusem narůstá. Právě pobyty u moře v apartmánech bez zajištěné stravy a s vlastní dopravou jsou oblíbené mezi rodinami s malými dětmi a u větších skupin cestovatelů. Ti preferují cenově dostupné zájezdy a netrvají na vysokém komfortu služeb. Prodej dovolených podle počtu dní u cestovní agentury Invia Počet dní Podíl na prodeji FM léto 2016 Podíl na prodeji LM léto 2015 do 5 dní 5 % 6 % 6 až 9 dní 52 % 66 % 10 až 13 dní 36 % 26 % 14 dní a více 7 % 2 % Prodej dovolených podle typu stravy u cestovní agentury Invia Typ stravy Podíl na prodeji FM léto 2016 Podíl na prodeji LM léto 2015 All inclusive 48 % 56 % Polopenze 26 % 23,5 % Bez stravy 16 % 13 % Snídaně 8 % 6,5 % Plná penze 1,6 % 1 % Prodej dovolených podle typu dopravy u cestovní agentury Invia Typ dopravy Podíl na prodeji FM léto 2016 Podíl na prodeji LM léto 2015 Letecky 67 % 75 % Vlastní 20 % 16 % Autobus 13 % 9 %

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz