Platit už se dá i čipem implantovaným v ruce, pozice platebních karet je přesto neotřesitelná

Aplikace v mobilních telefonech, chytré hodinky nebo rovnou speciální čipy implantované pod kůži. Světové firmy se předhánějí v tom, kdo vymyslí inovativnější metodu, jak umožnit lidem platit. I přes futuristické vize ale zůstává pozice plastových platebních karet neotřesena. Ta první byla vydaná v roce 1950. Dnes je jich i v Česku více než 11 milionů. Společnost Arnala Graafstra pojmenovaná Dangerous Things, tedy v překladu Nebezpečné věci, se specializuje na výrobu speciálních čipů o velikosti zrnka rýže. Dají se voperovat do vrstvy kůže mezi palcem a ukazováčkem. A pomocí obsažené technologie RFID pak využít třeba i k placení přejetím ruky přes speciální čtečku. Například podle letošního průzkumu platební společnosti Visa mezi Australany by alespoň čtvrtina z nich měla o implantování takového čipu zájem. To je jen jediný z příkladů nových platebních technologií, které všemožné společnosti ve světě vyvíjejí. A vyvolávají tím protesty ochránců soukromí, kteří se obávají nepřetržitého sledování lidí. Vydobýt si své místo na trhu se snaží i další inovativní, ale o něco méně kontroverzní technologie. Zaplatit už jde například pomocí mobilního telefonu. Mamutí firmy jako Apple, Google či Samsung se z toho pokoušejí zejména v posledním roce udělat masovou záležitost. Své přístroje vybavují speciálními čipy NFC, které v kombinaci se softwarem v telefonu a obchody vybavenými čtečkami umožňují platby provádět. Krom mobilních telefonů se nyní výrobci elektroniky snaží prorazit i s chytrými hodinkami. Placení je integrované například do Apple Watch. Veškeré inovativní metody placení mají ale minimálně jednu nevýhodu – technologickou roztříštěnost. Řada výrobců se snaží prosazovat řadu řešení. A na druhé straně stojí univerzální platební karty. S nimi zákazníci bezhotovostně platí už více než padesát let. Úplně první platební kartou se stala Diners Club Credit Identification Card v roce 1950. První platební kartu na území tehdejšího Československa vydala roku 1988 Živnostenská banka jako dispoziční kartu k devizovému účtu. Od té doby počet platebních karet v peněženkách přerostl počet obyvatel v ČR. Ze statistik Sdružení pro bankovní karty (SBK) plyne, že počet vydaných platebních karet v Česku na konci roku 2014 vzrostl meziročně o téměř osm procent na celkových 11 milionů. I v tak tradiční oblasti, jako jsou platební karty, ovšem přicházejí novinky. Trendem v Česku jsou nyní takzvané předplacené karty. Nevyžadují účet v bance, a přesto lze vydaným kusem plastu platit. Velké naděje do tohoto nástroje vkládá i společnost Edenred, která provozuje systém zaměstnaneckých benefitů a stravenkovou kartu Ticket Restaurant® Card již v několika zemích Evropy. „Předplacené karty MasterCard otevírají nové příležitosti pro všechny účastníky systému. Z pohledu konečných uživatelů jde o pohodlí, oddělenou peněženku od jiných výdajů a účtů i lepší kontrolu nad útratou. V případě stravenkové karty Ticket Restaurant® Card zjednodušujeme firmám rozdělování stravenek, restauracím administrativu a konečnému uživateli platbu za oběd během pracovního dne,“ popsal marketingový ředitel společnosti Edenred Pavel Kusý. Odborníci předplaceným platebním kartám prorokují velkou budoucnost. Rozhodně jistější než u jiných inovativních platebních metod. Předplacené platební karty dnes fungují v 19 zemích Evropy. Podle průzkumu společnosti MasterCard by do roku 2020 měly útraty prostřednictvím těchto karet v Evropě dosáhnout až 112 miliard eur. Nejaktivnější uživatelé jsou zatím Britové a Italové.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz