Kosmetika jako dárek pod stromeček? Pozor na komedogenní oleje

Kosmetika se mezi vánočními dárky stále řadí k těm nejoblíbenějším. Při jejím výběru je ale nutné dávat pozor, aby člověk nenapáchal více škody než užitku. U pleťové kosmetiky je třeba znát přesný typ pleti toho, pro koho je výrobek určený. Suchá pleť potřebuje výživu, mastná zase přípravky s pudrovými částicemi. Typ pleti není pouze věcí genetickou, může se měnit i kvůli okolnímu nepříznivému prostředí. I proto si skoro tři čtvrtiny žen ze střední Evropy myslí, že je jejich pleť citlivá. Čistě dědičně citlivou ji má však jen zlomek z nich. Vánočním dárkem, který potěší každého a neurazí nikoho, je kosmetika. Zejména při výběru pleťové kosmetiky je ale nutné mít alespoň základní znalosti. Nevhodný krém totiž může způsobit i alergickou reakci. Pokud kupujete pleťovou kosmetiku pro suchou pleť, zapomeňte na stahující a vysušující přípravky. Místo toho se zaměřte na krémy výživné, které zklidní podráždění pokožky. Každá suchá pokožka je současně citlivá, jelikož produkuje jen malé množství mazu, chrání ji tenká rohová vrstva a je málo pigmentovaná. „Až 70 % Středoevropanek vnímá svou pleť jako citlivou či choulostivou. Ve skutečnosti má od přírody tento typ pleti pouze okolo 12 % z nich, přičemž u ostatních se pleť stává citlivou nepříznivými vnějšími vlivy, fyzickou zátěží nebo psychickým stavem. Typickými projevy je pak svědění, zarudnutí a tvorba šupinek,“ vysvětluje MUDr. Tomáš Kampe, odborný konzultant LR Health & Beauty. Mastnou pleť nezatěžujte, vyhněte se krémům s komedogenními oleji Opakem je pleť mastná, u které byste měli cílit na jemné krémy nebo emulze nezatěžující pleť. Typická je především pro mladou generaci, podle studií jí trpí až 75 % lidí ve věku 15 – 20 let. Polovina z nich si pak kvůli špatnému pocitu z lesknoucí se pokožky myje tvář třikrát až pětkrát denně. Skvělým pomocníkem je v takovém případě kosmetika s pudrovými částicemi, které nadměrnou tvorba mazu účinně regulují. V případě smíšené pleti jsou nejlepší volbou produkty, které kloubí hydrataci s péčí o T-zónu. Je však nutné brát v potaz i roční období, jelikož v zimě se pokožka stává sušší a naopak v létě více mastná. Ideálními dárky na Vánoce jsou tak lehké emulze a masky se zaměřením na hydrataci. Nikdy nekončícím bojem snad pro každou ženu i muže je ucpávání pórů. Předcházet se mu dá především správným výběrem kosmetiky, která by neměla obsahovat komedogenní oleje. Ty totiž dělají póry neprůchodnými. „Některé látky obsažené v kosmetice se aktivně podílejí na tvorbě komedonů, tedy mazových zátek v ústí mazových žláz. Tyto zátky následně blokují uvolnění mazu, což je rizikové především u aknózní pleti. Sázkou na jistotu jsou přírodní produkty, které vznikají ve spolupráci s dermatology,“ radí MUDr. Tomáš Kampe, odborný konzultant LR Health & Beauty. Kosmetika by měla být takzvaně „oil free“ nebo označena nápisem nekomedogenní. Spouštěčem nežádoucí či alergické reakce pak může být také parfemace, pátrejte raději po hypoalergenních typech kosmetiky. Výhodná koupě? Parfémy ve flakónu s větším objemem Kromě pleťových krémů se velké popularitě stále těší i parfémy, které se na vánočních nákupních seznamech drží na předních příčkách. Je možné je nakupovat nejen v kamenných prodejnách, širokou nabídku nabízejí i e-shopy. Ty navíc podle průzkumů před Vánoci výrazně nezdražují, darovat tento typ dárků se proto vyplatí i finančně, kdy výrazně výhodně vycházejí větší objemy flakónů. Pokud chceme místo parfému darovat spíše dekorativní kosmetiku, měli bychom také přesně vědět, jak dlouho se konkrétní přípravek dá používat, aniž by pro pokožku nebyl zdravotně závadný. „U řasenky je doporučená doba používání tři měsíce, rtěnka i tužka na rty se pohybuje okolo osmnácti měsíců. U krémových líčidel záleží, zda je produkt vyroben na vodní nebo olejové bázi. V případě oleje je expirace po roce a půl, u vody již po roce,“ popsala Anna Stojaspalová, PR manažerka společnosti LR Health & Beauty, jež nabízí nejen dekorativní a pečující kosmetiku, ale také vůně inspirované osobnostmi jako je Karel Gott, Karolina Kurková nebo třeba Bruce Willis.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz