I drahá obuv může způsobit zdravotní problémy. Důležitá je hlavně kvalita, varují odborníci

Česká populace se při nákupu obuvi stále řídí poučkou, že drahé boty musí být nutně kvalitní. Odborníci však před podobnými zjednodušeními důrazně varují. I drahé boty totiž mohou způsobit vážné zdravotní komplikace, jako jsou bolesti zad, krční páteře nebo kolen. Spíše než cena je důležitá stavba a materiály, ze které jsou boty ušity. Obuv navíc musí člověku přesně padnout. Přestože cena může o kvalitě boty leccos naznačit, jako jediné vodítko při kupování ji použít nelze. I velmi drahá obuv za mnoho tisíc korun totiž může jejímu majiteli způsobit bolestivé problémy vyžadující dlouhou a nákladnou léčbu. „Bohužel stále se často setkáváme s názorem, že co je drahé, musí být nutně kvalitní. Lidé zcela zbytečně utrácejí za špatné boty, když mohou za nižší ceny dostat opravdu dobrou obuv. Chce to jen trochu vybírat a nebrat to nejdražší jen kvůli pověrám,“ vysvětlila výhradní distributorka dámských bot značky Tamaris v České republice Iva Macháčková. Právě kvalitou bot a jejím vlivem na zdraví se zabývá stále více výzkumníků. Odborníci z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se v jednom ze svých výzkumů zaměřili na zdravé obouvání. Výsledky moc povzbudivé nejsou. „Podle tohoto výzkumu je kvalitních přibližně polovina bot prodávaných na českém trhu. Bohužel se stále setkáváme se zbožím, které různé firmy do České republiky dováží jen kvůli zisku a na zdraví spotřebitelů se vůbec neohlíží. Naštěstí se ale najde i dost firem, které se snaží o pravý opak,“ uvedl Petr Kubíček, jednatel společnosti JAKUB-OBUV, která v tuzemsku distribuuje obuv a koženou galanterii. Na prodej obuvi se při sérii kontrol zaměřila v minulém roce i Česká obchodní inspekce. A výsledky jsou alarmující. „V téměř šedesáti procentech kontrol z 1 304 jsme zjistili nějaké nedostatky. Následné zákazy prodeje se vztahovaly na více než deset tisíc párů bot za 1,6 milionu korun. Nejčastěji chyběly údaje o výrobci či dovozci a označení materiálů, ze kterých byly vyrobeny hlavní části obuvi,“ popsal situaci na českém trhu mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Důležitá je hlavně konstrukce boty a materiál Odborníci se shodují na tom, že výběr obuvi by měl záviset hlavně na účelu jejího použití, konstrukci a materiálu, ze kterého je vyrobena. Pokud tedy zákazník například chodí hodně po městě, musí boty vybrat tak, aby na tvrdé dlažbě dobře tlumily nárazy. „Nekvalitní boty tohle neumí. Když si navíc třeba ženy ještě kupují boty se špatně konstruovaným podpatkem, kvůli kterému je pak přetížená přední část nožní klenby, hrozí jim celoživotní potíže,“ zdůraznila Iva Macháčková. Kvalitní botu zákazník pozná hlavně podle dobře vyřešené konstrukce a materiálu. „Jedná se především o pevný a dostatečně vysoký opatek, prodyšnou stélku a vrchový materiál. Ten může být i ze syntetických materiálů, nemusí se zdaleka jednat jen o kůži,“ sdělil Kubíček a dodal, že právě ani kůže nemusí zdaleka zaručovat kvalitu, jak se řada lidí mylně domnívá. Velmi důležité je také to, jak konkrétní bota zákazníkovi sedne. I v tomto případě totiž platí, že nepadnoucí, byť drahá obuv, může člověku velmi ublížit. „Každý z nás má jiný tvar nohou, především šířku. Bota musí sednout zcela přesně. Pokud se mi v ní bude noha volně pohybovat ze strany na stranu, nebo bude naopak zmáčknutá, zdravotním problémům se člověk časem nevyhne,“ řekla Macháčková. Určit, kolik musí stát dobrá obuv, zcela přesně podle odborníků nejde. Vždy záleží na okolnostech. „Například zimní obuv vyrobená ze syntetických materiálů by měla jít sehnat za přibližně 1 300 korun. Pokud budou boty kožené, ceny by se měly pohybovat přibližně od 1 600 Kč. Přestože se to může zdát málo, je to reálné. Jen se člověk musí smířit s tím, že se nebude jednat o značkový výrobek,“ uzavřel Petr Kubíček.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz