Českým firmám se daří, objednávají dražší reklamní předměty. Frčí „obrandované“ přísluš

V Česku podle odborníků přibývá firem, které záměrně volí neotřelé dárky pro obchodní partnery či zákazníky. Pasé jsou propisky či tašky, společnosti sahají po elektronických reklamních předmětech s logem. Vyšší poptávka je tak po příslušenství pro smartphony, po flashdiscích či třeba powerbankách. Pokud by se prosperita firem posuzovala podle množství objednávek zbytných reklamních předmětů, které pak rozdávají klientům, krize definitivně skončila. Vyplývá to například ze statistik dodavatele kancelářských potřeb Activa, podle kterých zájem o reklamní předměty meziročně strmě roste. Firmy navíc objednávají dražší položky. Reklamní propiskou pro partnera se totiž od konkurence neodliší. „Vyšší zájem je například o flashdisky, powerbanky a textil s potiskem loga klienta. Poslední dobou roste zájem o dárkové, kosmetické a potravinové balíčky sestavené podle přání zákazníka nebo například čokoládky přímo s brandem či reklamním sdělením zákazníka,“ popsala Věra Milerová ze společnosti Activa. Ta dokonce kvůli velkému zájmu firem spustila i speciální e-shop reklamni.activa.cz, který zákazníkům online rovnou spočítá, kolik je reklamní předměty s potiskem či dalšími úpravami budou stát. Nemusejí tak několik dní čekat na cenovou nabídku a svoji zakázku zrealizují mnohem rychleji. Že firmy chtějí pro svou propagaci využít nejčastěji právě mánie okolo mobilních telefonů, potvrzují i grafická studia. Nejoblíbenější jsou podle nich reklamní předměty, které s mobilními telefony souvisejí – od touch penů přes sluchátka až po powerbanky. Například zmíněná powerbanka, externí baterie pro mobilní telefon, kterou je možné chytré telefony nabít i bez přístupu k zásuvce, přijde i na stovky korun. Pokud ovšem nese firemní logo, podle expertů je mnohem větší šance, že se společnost dostane do povědomí zákazníka nebo jeho okolí. „Když se jedná o užitečný, tedy často používaný předmět, mají obdarované osoby logo firmy často na očích. Podvědomí v tomto případě funguje, a to v pozitivním slova smyslu,“ dodala Milerová. Vyobrazení loga na reklamních předmětech se přitom vyplatí věnovat dostatek pozornosti. Profesionální grafická studia narážejí na neznalost zákazníků. „Jsou klienti, kteří mají nereálné představy o grafickém zpracování – loga, vizuálního stylu či samotných reklamních předmětů. Z pozice odborníků s mnoholetými zkušenostmi se jim snažíme co nejlépe poradit, ale není to vždy jednoduché. Nejčastěji klienti nechápou, že logo, které si představují, se pro jejich společnost nehodí či nepůjde použít na reklamní předměty, na tiskoviny a podobně. Často se nám stává, že klienti přicházejí s logem, které si nakreslili sami či za pomoci příbuzných, ale logo není v křivkách, tudíž ho nelze použít a musí se do křivek překreslit,“ konstatovala Lenka Chloupková ze společnosti Atlantic Studio. Jaký předmět zvolit přitom mohou firmám napovědět i speciální studie. Organizace Advertising Speciality Institute provedla rozsáhlý celosvětový průzkum naposledy před rokem. A vyšlo jí, že nejobvyklejšími reklamními předměty jsou pera, následovaná tričky a taškami. Pokud ale chce firma docílit toho, aby obdarovaní předměty používali co nejdéle, měla by objednat reklamní USB disky, kalendáře či plánovače a oblečení pro venkovní použití. Takové předměty si například Evropané nechávají osm i více měsíců. Po celou dobu tak ukazují firemní loga i ostatním ve svém okolí.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz