Význam referencí a doporučení z marketingového hlediska

Z marketingových výzkumů v různých odvětvích vyplývá, že reference a doporučení k nákupu daného produktu či k nákupu produktu od konkrétního dodavatele je jedním z rozhodujících faktorů při rozhodování kupujících. Zkušenosti stávajících zákazníků a uživatelů (reference) v některých vybraných odvětvích alespoň částečně ovlivňují při rozhodování až 80% nových potenciálních zákazníků. Přestože se zdaleka nejedná o jediný faktor, který ovlivňuje celý nákupní proces, jde o aspekt, jemuž přikládá významná část dotazovaných vysokou váhu. Z průzkumů dále vyplývá, že čtvrtina dotazovaných považuje zkušenosti stávajících uživatelů dokonce za velmi důležité. Samotné využívání referencí v marketingu by se mělo řídit určitými pravidly. Doporučení se musí zakládat na skutečnosti. Vymyšlené testimonály lze odhalit a z reference se následně stává pravý opak, který poškozuje firemní pověst. Celkové vyznění reference musí být kladné. Pro vyváženost může obsahovat nepříliš významné výhrady. Reference by měly být stručné a čitelné – použitelné i ke zveřejnění na webových stránkách. Je dobré uvádět, čeho konkrétního se doporučení týká. Není příliš přesvědčivé, pokud je uvedeno, že produkt je skvělý. Samozřejmosti by měla být bezchybnost a dobrá stylistika. Překlepy, chyby či nesrozumitelnost snižují přesvědčivost sdělení. Důvěryhodnost doporučení zvyšuje, pokud je neanonymní (uvedení jména autora) a zdroj ověřitelný (telefon, e-mail). Každý, kdo doporučení využívá k propagaci svého produktu, by měl mít samozřejmě svolení od autora, že tuto referenci může používat k propagaci. Z uvedeného textu je zřejmé, že i využívání referencí v marketingu by se mělo řídit určitými pravidly. Jak nejlépe a nejefektivněji využít reference pro svůj marketing poradí pracovníci zkušené marketingové firmy. Mezi nejzkušenější společnosti zabývajícími se marketingovým poradenstvím patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Společnost ANERI navíc poradí či pomůže s celkovou marketingovou koncepcí a PR firmy.

Kontakt
ANERI s.r.o.
Marketingová firma
Hodkovická 52
46006, Liberec
Telefon: 482 777 777
E-mail: aneri@aneri.cz
http://www.aneri.cz



Kontaktní manažer: Dalibor Kotek
ředitel
Email: aneri@aneri.cz
Telefon: 482 777 777
Fax: 482 777 778

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz