Jak se vyhnout druhotné platební neschopnosti

Platební morálka českých firem se neustále zhoršuje. Pohledávky v obchodních vztazích se v České republice počítají v miliardách Kč. Placení faktur nebývá nejoblíbenější činností firem. Řada podnikatelů se řídí pravidlem: zboží či služby již byly dodány a dodavatel si na peníze může klidně počkat. Takhle bohužel uvažuje nemalá část podnikatelů a společností. Pravda, jsou mezi nimi i tací (a doufejme, že jich je většina), kteří by zaplatili, ale prostě na to nemají. Druhá, neméně početná skupina uvažuje tak, že by ráda zaplatila včas, ale nemůže. Obchoduje totiž s první skupinou. Tedy s těmi, co mají na placení dost času. Případně obchoduje s podnikateli a společnostmi, kteří jsou na tom úplně stejně jako oni a čekají na peníze od svých neplatících zákazníků. Tím se spouští kolotoč zvaný druhotná platební neschopnost. Samozřejmě existují i firmy, které vždy platí své závazky včas. Jedná se o firmy, které dokázaly eliminovat své neplatící zákazníky a dokáží využívat všech dostupných prostředků k tomu, aby své peníze dostaly včas. Každý podnikatel by si měl uvědomit, že včasné placení svých závazků poskytuje obchodním partnerům záruku solidnosti. Všichni by si měli uvědomit, že za řádně poskytnutou službu či v pořádku dodané zboží má každý nárok na včasnou úhradu dohodnuté finanční částky. Každou pohledávku je proto potřeba vymáhat co nejdříve. Je vhodné obchodního partnera ještě před vypršením termínu splatnosti faktury slušně informovat, že úhradu své faktury požadujete proplatit v řádném dohodnutém termínu. Jinak že budete platbu vymáhat všemi dostupnými prostředky. Je ověřeno, že pokud je pohledávka vymáhána do 30 dnů po splatnosti, a to za použití všech dostupných prostředků, je úspěšnost zpravidla vyšší než 90%. Pokud se vymáhání odsouvá na pozdější termín, úspěšnost výrazně klesá. Nejhorší je nedělat vůbec nic a jen čekat, až dlužník zaplatí sám o své vůli, v tomto případě jsou šance na získání svých peněz opravdu malé. Jednou z osvědčených možností, jak přimět zákazníka ke včasné úhradě faktur, je využívání Upomínkového servisu nezaplacených faktur – Reminders. Díky této službě je každý klient ihned při obdržení faktury informován, že fakturující dodavatel služby či produktů bude své peníze opravdu důsledně vymáhat. Praxí je ověřeno, že uživatelům využívajícím Upomínkový servis nezaplacených faktur od společnosti Reminders s.r.o. z Berouna výrazně poklesl počet faktur hrazených po termínu splatnosti.

Kontakt
ANERI s.r.o.
Marketingová firma
Hodkovická 52
46006, Liberec
Telefon: 482 777 777
E-mail: aneri@aneri.cz
http://www.aneri.cz



Kontaktní manažer: Dalibor Kotek
ředitel
Email: aneri@aneri.cz
Telefon: 482 777 777
Fax: 482 777 778

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz