První opalovací přípravek se objevil již v roce 1927, lidé jej však nevyužívali

Dnešní trend snědé opálené pokožky se začal rozvíjet až ve 20. letech 20. století. Do té doby byla opálená pokožka projevem tehdejší takzvané nižší vrstvy pracujících dělníků. Naopak vyšší vrstva se pyšnila bledou až bílou pokožkou. V 20. letech se začaly rozdíly postupně smazávat. Dalším důležitým mezníkem bylo prohlášení o zdravotních účincích slunečního záření a také počínající výzkumy o fototerapii. Kult opalování začaly postupně propagovat tehdejší ikony Coco Chanel nebo Josephina Baker. Vzhledem k tomu, že se o rizicích opalování ještě nevědělo, lidé nepoužívali téměř žádné ochranné prostředky a to až do nedávné minulosti. Křivice a anémie z nedostatku slunečních paprsků Ještě na začátku 20. století byla v tehdejší vyšší společnosti zcela běžná bledá pokožka, která prozrazovala vysoké postavení. Nedostatek slunečního záření ve spojení se špatnou skladbou jídelníčku měl však za následky různé zdravotní problémy. Nejčastěji se objevovala křivice, způsobená nedostatkem vitamínu D, nebo také anémie. Postupně se společenské stereotypy začaly měnit a bledá pleť byla vnímána jako nezdravá. V té době se vědci začali zaměřovat na fototerapii a její zdravotní přínosy. Velký vliv na rozšíření opalování měly především tehdejší známé osobnosti, jako byla Coco Chanel, která z opálení udělala nový trend. První opalovací přípravek již v roce 1927 Ve dvacátých letech se postupně z opalování stal zaručený lék na téměř všechny zdravotní problémy od únavy až po tuberkulózu. Riziko spálenin kůže nebo rakoviny se v této době vůbec neřešilo. „Na trhu se však již v roce 1927 objevil první opalovací olej, který chránil pokožku před rizikovými spáleninami. Mnoho lidí ale až do 50. let používalo pouze dětský olej bez ochranného faktoru,“ prozrazuje PharmDr. Klára Minczinger ze společnosti Generica. Tato módní vlna nezůstala pouze u klasického opalování, ale začaly se používat také tmavé make-upy nebo o něco později i samoopalovací krémy. Nový pojem SPF i nebezpečný freon Pojem SPF se poprvé objevil v roce 1963. Zkratka znamená sun protection factor tedy faktor sluneční ochrany a vyjadřuje, kolikrát déle lze vystavit kůži s naneseným ochranným prostředkem slunci, aniž by došlo k jejímu zarudnutí. Stanovení faktoru se řídí množstvím různých norem a předpisů, které vychází i z testování ultrafialového záření. Zvýšení průniku nebezpečného záření ozónovou vrstvou ovlivnil velkou měrou i freon, který se až do 80. let 20. století běžně využíval do chladící techniky. Ztenčení ozónové vrstvy, ale i nedostatečná sluneční ochrana, znamenalo velký nárůst rakoviny kůže. Trend opalování narušuje zdraví i dnes S množstvím různých zdravotních problémů po opalování se v hojné míře setkáváme dodnes. Kromě spálenin a rizika rakoviny kůže a melanomu se lékaři nejčastěji setkávají se záněty rohovky a spojivek. Všem těmto problémům se vyhneme s přípravkami s dostatečně vysokým SPF faktorem, ale i nošením slunečních brýlí a klobouků. Neméně důležitá je i péče po slunění. „Při podrážděné a spálené pokožce, ale i pro prevenci, je vhodné používat pěny a tělová mléka s obsahem panthenolu a vitamínu E. Tyto látky přináší úlevu a pomáhají při regeneraci pokožky. Důležitá je pravidelná aplikace po každém slunění, ale i v případě suché pokožky,“ radí Minczinger. Sluneční záření ovlivňuje také správnou činnost srdce, které je případnou dehydratací, úpalem nebo úžehem namáháno.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz