Stany před létem zdražily o 4 %, e-shopy outdorové vybavení téměř nezlevňují

Cena stanů v českých e-shopech před letní sezónou vzrostla o 3,8 %. Stan pro dva lze pořídit v průměru za 4 376 Kč. Ukázala to analýza služby Karsa Monitor, která sledovala ceny zboží v tuzemských internetových obchodech s outdoorovým zbožím. Výsledky měření prokázaly, že čeští prodejci u tohoto sortimentu nepracují s cenou. Starší modely stanů, batohů či spacáků většinou zůstávají nezlevněny. V rámci analýzy služby Karsa Monitor bylo po dobu více než 200 dní sledováno 16 657 produktů z kategorie sportovního vybavení pro kempování. Z monitoringu cen vyplynulo, že tuzemští internetoví prodejci nezohledňují sezónnost a stáří produktu. Outdoorové zboží totiž zlevňují pouze minimálně. V případě batohů bylo možné zaznamenat ve sledovaném období maximální zlevnění na úrovni 3,2 %, u spacích pytlů to bylo jen 1,5 %. V kategorii stanů došlo dokonce k průběžnému zdražování, a to o 3,8 %. „Běžnou praxí u zahraničních obchodů je, že po uvedení nového výrobku na trh je významně zlevněn starší model a prodejci se tak zbaví skladových zásob. V tuzemsku toto pravidlo neplatí. Prodejci nepracují s cenou a často prodávají staré modely sportovního vybavení za stále stejné ceny,“ uvedl Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům e-shopů moderní cloudový nástroj Karsa Monitor pro analýzu cen produktů v reálném čase. „Čeští zákazníci, kteří se chtějí vybavit na kempování, proto nemusejí vyčkávat na období posezónních slev, protože cena většiny produktů zůstává stejná,“ doplnil Ježek. Nabídka stanů na českém on-line trhu je široká a zahrnuje zboží jak od českých renomovaných značek, tak od zahraničních výrobců. Analýza Karsa Monitoru ukázala, že dvoumístné stany se na internetu prodávají v průměru za 4 376 Kč. V případě stanů pro čtyři osoby je pak průměrná cena v e-shopech 6 056 Kč a pro šest osob 9 200 Kč. Na trhu jsou dostupné různé varianty stanů dle charakteru využití. „Pokud pořizujete stan na pěší túru a budete jej převážně nosit na zádech, dejte raději přednost odlehčeným variantám pro jednu až dvě osoby. Počítejte však s tím, že ultralehké stany jsou kvůli využití speciálních technologií nákladnější a materiál nemusí tolik vydržet. V případě, že se chystáte na rodinný výlet a stan dáte do auta, tak vás váha nemusí zajímat a zaměřte se spíše na snadnou manipulaci,“ podotkl k výběru stanů Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies. Sportovní batoh s objemem 30 litrů vyjde zákazníka českých e-shopů v průměru na 1 690 Kč. U batohu s objemem 70 litrů se pak cena pohybuje kolem 3 370 Kč. Moderní batoh pro turistiku je standardně vybaven pláštěnkou a reflexními bezpečnostními prvky. Podle odborníků je nejdůležitějším parametrem outdoorového batohu kvalita bederního pásu, který pomáhá lépe rozložit váhu nákladu na celé tělo a ulevuje ramenům. Ramenní popruhy by pak měly být dostatečně široké a tuhé. Na trhu jsou dostupné i ultralehké batohy, které tyto parametry nesplňují, proto nejsou vhodné pro nošení větších zátěží. Prodejci sportovního vybavení pro turistiku a kempování tradičně registrují největší poptávku těsně před zahájením sezóny, tedy v červnu a prvním červencovém týdnu. Právě do tohoto období soustředí své marketingové akce. „Organizujeme regionální výstavy stanů, na kterých má zákazník možnost si stan detailně prohlédnout nebo vyzkoušet. V rámci výstav nabízíme zákazníkům i zvýhodněné ceny stanů či spacáků,“ sdělil Martin Kalaš, manažer marketingu a obchodu společnosti Rock Point, který zároveň upozornil, že v posledních letech začíná start výprodejů v rámci celého outdoorového trhu čím dál tím dříve.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz