Při pohovorech se často opakují stejné chyby

Na českém pracovním trhu jsou velmi často nabízeny nejrůznější pozice obchodních zástupců, finančních poradců a podobně. Zaměstnavatelé hledají obchodníky, ideálně zkušené, s praxí, ale šanci mají i absolventi škol. Řada kandidátů však ve firmách, leckdy jen kvůli zbytečným chybám, neprojde sítem výběrových řízení. O které chyby jde a jak se jich vyvarovat? Velmi častou chybou, s níž se při pohovorech firmy setkávají, je nevhodné ustrojení uchazečů o práci. Platí základní pravidlo, že oděv musí odpovídat typu pozice, o kterou se zájemce uchází. Je to obecně známé, přesto se podle této zásady zájemci o práci ne vždy řídí. „Kandidáti ucházející se o místa obchodních zástupců a finančních poradců by měli každopádně přijít na pohovor v obleku, ideálně mít i kravatu. Trendem jsou užší kravaty,“ doporučuje módní poradce René Volek. Oblek však není všechno – i dojem z perfektního obleku nejmodernějších střihů lze pokazit špinavými nebo sešlapanými botami. Důležitou roli při pohovorech hrají i doplňky. Personální manažeři si všímají například tašky, s níž uchazeč přijde, neměla by být ošoupaná, naprosto nevhodné jsou igelitky. „Význam mají i relativní detaily, mezi které patří čisté a upravené nehty, negativně působí vystupující chloupky z nosu nebo uší. Špatně působí i přehnané doplňky, například velké náramky, ale i viditelné pírsingy nebo kérky,“ říká René Volek a doplňuje, že u žen jsou vhodným oděvem kostýmky, ideálně v modré barvě, dámy ale mohou zaujmout i v pěkných elegantních šatech. Může to znít překvapivě, ale kromě oblečení může mít velký význam také to, s jakými ambicemi se uchazeč na dané místo hlásí. „U finančních poradců jsou předpokladem lidé s ambicemi. Kdyby si člověk řekl nestandardně málo, může to ukazovat na jeho nízké ambice. Samozřejmě kdyby někdo přišel a řekl, že chce na pozici finančního poradce hned sto tisíc, nepochodil by. Je proto vhodné předem vědět, jaké jsou průměrné platy v daném oboru,“ radí Michal Rückel, obchodní ředitel společnosti Finanční institut. Ideální je proto předem promyslet finanční požadavky. „Pokud někdo u místa na plný úvazek řekne, že hledá přivýdělek k nějaké své další činnosti, není to ideální. Každopádně zásadní význam mohou mít zkušenosti uchazeče, u kterých si firma může ověřit prokazatelné výsledky,“ konstatuje Michal Rückel. U uchazečů na místa obchodních zástupců a finančních poradců bývá důležité, aby člověk dobře vypadal, skvěle komunikoval a byl schopen systematicky pracovat a ochoten učit se novým věcem. „I sebelepší obchodník může zkazit dojem už tím, že bez předchozí omluvy přijde pozdě na pohovor,“ uvádí Michal Rückel. Personalisté si všímají i toho, jak se zájemce o práci chová na pohovoru. Hraní si s tužkou je jasným znakem nervozity. Špatně působí také to, když se uchazeč nedokáže dívat potenciálním zaměstnavatelům do očí, dojem dokáže zkazit i „vlahé“ podání ruky při příchodu a odchodu, v tomto směru je nutný přiměřený stisk.

Kontakt
Welldone s.r.o.
Na Hrázce 229
50009, Hradec Králové
Telefon: 775151716
E-mail: zezulak@welldone.cz
http://www.welldone.cz



Kontaktní manažer: Ondřej Zezulák
Email: zezulak@welldone.cz

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz