Valentýn nepřináší českým e-shopům velké tržby, průměrná útrata za dárek je 500 Kč

Češi nepropadli trendu nákupu valentýnských dárků přes internet. E-shopy proto do marketingových kampaní zacílených na oslavy svátku zamilovaných téměř neinvestují. Podle odborníků čeští zákazníci za valentýnské dárky letos na internetu utratili v průměru 500 Kč na osobu. Zájem o nákup dárků mají zejména lidé ze střední generace mezi 30 a 45 lety. Pořizují hlavně parfémy a kosmetiku. Pro český internetový trh nepředstavují oslavy svátku svatého Valentýna klíčové prodejní období. Počty objednávek v souvislosti se svátkem zamilovaných rostou e-shopům jen minimálně. „Naše statistiky pouze potvrzují obecný trend, že čeští zákazníci nijak rapidně nepropadli trendu více slavit Valentýn,“ popisuje zkušenosti Zdeněk Augusta z e-shopu zaměřeného na prodej parfémů Elnino.cz, který je pětinásobným držitelem ocenění ShopRoku. „Například oproti loňsku vzrostly tržby v období od druhé poloviny ledna k dnešnímu dni o 16,3 %. Celkový počet návštěv narostl pouze o 4,5 %. Valentýn tak není pro náš obchod nikterak rozhodující,“ vysvětluje Augusta. Oproti západním státům tuzemští prodejci své marketingové aktivity Valentýnu téměř nepřizpůsobují a finance na kampaně značně omezují. Důvodem je problematické oslovení cílové skupiny. „V online businessu poslední dobou obecně klesá zájem o slavení Valentýna a společnosti šetří svůj marketingový budget na lepší příležitost. Generaci 45+ totiž Valentýn moc neříká a kupodivu i mládež mezi 15 a 30 lety se začíná vymezovat proti vnášení amerických tradic do střední Evropy,“ představil aktuální trendy Václav Jeřábek, předseda Asociace českých e-shopů EXPERTOS. Podle Jeřábka e-shopům pro oslovení zbývá skupina lidí střední generace mezi 30 a 45 lety. Internetovým prodejcům se vysoké náklady na marketingové kampaně nevyplatí ani kvůli malé ochotě Čechů utrácet za valentýnské dárky. „Letos lze očekávat průměrnou výši nákupu na internetu zhruba do 500 korun na osobu. Typickým dárkem bude nejspíše láhev českého sektu, pak asi čokoláda všech forem. V tomto segmentu nemá online prodejce velké šance na úspěch vzhledem k malé ceně nákupu. Co se týče online zákazníků, ti nakupují k Valentýnovi většinou prádlo, parfémy a kosmetiku,“ upřesnil preference českých zákazníků Václav Jeřábek. Mezi nejprodávanější komodity na internetu v souvislosti se svátkem zamilovaných patří dle expertů právě parfémy. Zájem o nákup vůní projevují především ženy, ty podle e-shopu Elnino.cz tvoří až 77 % klientely v tomto období. Muži jsou zase při výběru valentýnských dárků rozhodnější, téměř každý návštěvník internetového obchodu učiní objednávku. „Podle analýzy prodeje parfémů přes internet se ukazuje, že muži mají ve větší oblibě zvýhodněná 100 ml balení, a to nejen při nákupu dárku na Valentýna. U mužů poptávka po 100 ml flakonech dokonce čtyřnásobně převyšuje zájem o menší objemy,“ popsal nákupní chování Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která pomocí aplikace Karsa Monitor analyzuje ceny zboží v e-shopech. Navíc upozorňuje, že se zákazníci nemusejí obávat, že by obchody ceny parfémů před svátkem svatého Valentýna uměle navyšovaly: „Ceny oblíbených řad parfémů, které jsou již delší dobu na trhu, dlouhodobě mírně klesají a to téměř bez ohledu na valentýnské období.“ Podle analýzy aplikace Karsa Monitor jsou parfémy, které se prodávají déle než jeden rok, v současné době levnější dokonce o 36 %.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz