Los Angeles si jako první zákazník v Americe objednalo vozidlo s palivovým článkem

Do konce roku bude městu dodána Honda FCX 7. října 2002 - Primátor Jim Hahn dnes oznámil, že město Los Angeles a společnost American Honda Motor Co., Inc. podepsaly smlouvu, díky níž se Los Angeles stane ve Spojených státech prvním odběratelem vozu s palivovým článkem. Podle této smlouvy se začnou zaměstnanci města Los Angeles co nejdříve seznamovat s prototypy modelu Honda FCX. Město převezme prvních pět sériově vyráběných vozů do konce roku 2002. "Kvalita vzduchu v oblasti Los Angeles se v posledních letech stále zlepšuje, a to i díky tomu, že se uplatňují nové ekologické technologie," prohlásil primátor Hahn. "Z hlediska znečišťování ovzduší jsou vozidla s palivovými články na vodík nadějnou předzvěstí čistých automobilů budoucnosti. Považujeme za důležité, že Los Angeles hraje vedoucí roli v technickém vývoji a rychlém uplatnění této technologie v praxi." Model Honda FCX se nedávno stal prvním vozem s palivovým článkem na světě, který dostal osvědčení od dvou vládních institucí: Kalifornského úřadu pro atmosférické zdroje (California Air Resources Board - CARB) a Agentury pro ochranu životního prostředí Spojených států (U.S. EPA), od obou jako vozidlo s nulovými emisemi (Zero Emission Vehicle - ZEV). U Hondy FCX se k výrobě elektřiny, která pohání elektromotor, používá modul palivového článku využívající vodík. Při maximálním výkonu 60 kW (80 k) a točivém momentu 272 Nm se zrychlení neliší od modelu Honda Civic. Model FCX má jízdní dosah až 355 km a místo pro čtyři osoby, lze ho tedy využívat v nejrůznějších běžných situacích. Zaměstnanci městské správy Los Angeles budou nové vozy používat při práci jako součást běžného vozového parku a pro dojíždění do zaměstnání. Městský úřad dokončuje ve spolupráci s Hondou plány na systémy doplňování vozů vodíkovým palivem. "Tento vůz už je připraven pro použití v praxi," konstatoval Tom Elliott, výkonný viceprezident americké pobočky Honda. "Nasazení parku nejmodernějších vozů s palivovými články v běžných provozních podmínkách nám umožní lépe posoudit zkušenosti zákazníků s těmito vozidly a s používaným palivem. Podpoříme tím také rozvoj infrastruktury čerpacích stanic nutných pro tankování vozidel poháněných vodíkem." Společnost Honda plánuje pronajmout v Kalifornii a Japonsku v průběhu příštích dvou až tří let asi 30 vozů s palivovými články. V současné době však Honda nemá v plánu prodávat vozidla s palivovými články ve větším měřítku nebo jednotlivcům. Společnost Honda začala s výzkumem palivových článků v roce 1989 a od roku 1999 zkouší vozidla na běžných komunikacích ve Spojených státech a Japonsku. Od roku 1999 je členem Kalifornského sdružení pro palivové články (California Fuel Cell Partnership - CaFCP) se sídlem v Sacramentu. Společnost Honda je už dlouho v čele ekologických iniciativ v automobilovém průmyslu, které sahají až do roku 1975. Tehdy se model Honda Civic CVCC stal prvním vozem, který splňoval zpřísněnou normu podle Zákona o čistotě ovzduší (Clean Air Act). Později byla společnost Honda první, kdo začal prodávat auto s benzínovým motorem (Civic) splňující nízkoemisní normu (LEV) ve všech 50 státech, dále kalifornskou normu extrémně nízkých emisí (ULEV) a nakonec i normu "Super" ULEV (Accord). Společnost Honda také začala jako první ve Spojených státech prodávat "hybridní" auto na benzínový a elektrický pohon - model Insight - a letos uvedla model Civic Hybrid, první vůz s hybridní technologií určený pro masový trh. Model Civic GX na zemní plyn splňuje jako první a zatím jediný automobil nejpřísnější normu EPA (SULEV třída 2 oddíl 2). Honda FCX - technické údaje < Vozidlo > Délka: 4165 mm Šířka: 1760 mm Výška: 1645 mm Nejvyšší rychlost: 150 km/h Jízdní dosah: 355 km Počet míst k sezení: 4 dospělí Nejvyšší výkon: 60 kW(80 k) Nejvyšší hnací moment: 272 Nm Druh motoru: střídavý, synchronní Typ článku: PEFC (s membránou propouštějící protony ? Ballard) Výstupní výkon: 78 kW kondenzátor Honda Ultra Druh: stlačený plynný vodík Způsob uložení: vysokotlaká nádrž na vodík (344,7 bar, 5 000 psi) Objem paliva: 156,6 litrů Fotografie vhodné pro použití v tisku naleznete na www.genpo.co.uk http://www.genpo.co.uk/hme-gb/pic_gal/new_fcx/new_fcx1.htm

Kontakt
Honda Česká republika spol. s r.o.
Bavorská 20/1041
15541, Praha 5
Telefon: 420 (0)2 57 100 212
E-mail: mariana.fisarkova@honda-eu.com



Kontaktní manažer: Mariana Fišárková
Email: mariana.fisarkova@honda-eu.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz