Vzdělávání zaměstnanců má v Česku silnou podporu, tuzemské firmy preferují školení hard skills

Kvalifikovaní a dobře proškolení zaměstnanci tvoří základ úspěšné společnosti. V České republice si to uvědomuje čím dál více firem a do vzdělávání svých zaměstnanců neváhá investovat milionové částky. V tomto směru je podporuje nejen Evropská unie, ale také stát. Tuzemské firmy nejvíce investují do školení odborných znalostí, vytváří si i vlastní školicí střediska. Rostoucí trend vzdělávání zaměstnanců je v posledních čtyř letech znatelný i v České republice. Čím dál více firem chce dosahovat co nejlepších výsledků a bez odborné kvalifikace zaměstnanců toho nedocílí. Tento fakt si uvědomují velké úspěšné, ale také menší firmy. „Postoj českých zaměstnavatelů ke vzdělávání svých zaměstnanců je v současnosti příznivý. Priorita vzdělávání se drží stále vysoko, úspěšné firmy investují i desítky milionů korun do vlastních vzdělávacích center, interních lektorů a koučů,” uvedl ředitel Klubu zaměstnavatelů Pavel Hulák. Další vzdělávání je však klíčové nejen pro zaměstnavatele, ale i samotné zaměstnance. Jak vyplývá z průzkumu portálu Jobs.cz zaměřeného na profesní vzdělávání v loňském roce, pro 80 % Čechů je hlavním faktorem v rozhodování o dalším studiu především zvyšování kvalifikace, které následně umožní lepší uplatnění na trhu práce. Další faktor představuje pocit uspokojení, který je podstatný pro 82 % lidí v tuzemsku. Aktuálním trendem ve vzdělávání zaměstnanců v České republice jsou podle nejnovějšího výzkumu Jobs.cz školení takzvaných hard skills, tedy odborných znalostí pro daný obor. Ta v současnosti využívají zejména podniky s technickým zaměřením. „K tomu, aby zaměstnanci zvýšili svou konkurenceschopnost, je důležité prohlubovat odborné technické znalosti produktů,“ řekla Lada Heydová, personální ředitelka společnosti ZKL, která je jedním z největších exportérů v oblasti strojírenství v tuzemsku. „Neméně důležité je také zaškolování nových zaměstnanců, v souvislosti s kterým jsme zřídili nové školicí středisko. Díky tomu lze ušetřit značné finanční náklady a rovněž flexibilně reagovat na poptávku na trhu práce,“ doplnila Heydová. V rámci vzdělávání zaměstnanců je přitom potřeba se zaměřit nejen na rozšiřování a prohlubování teoretických odborných znalostí, ale také na rozvoj osobních dovedností zaměstnanců. Mezi ně patří například schopnost argumentace, prezentace či asertivity, které jsou odborně nazývány soft skills. Právě jejich školení však podle odborníků nemají zaměstnavatelé příliš v oblibě. „Školení soft skills jsou považovány za nadstavbové a zbytné, přestože právě měkké dovednosti často rozhodují o úspěchu firmy na trhu,” sdělila viceprezidentka Asociace institucí vzdělávání dospělých Jana Brabcová. Kromě technických znalostí jsou u zaměstnanců v současnosti oblíbená školení pro práci s informačním systémem a další tematicky zaměřené semináře. „Zaznamenáváme zvýšený zájem o školení s informačním systémem SAP a dále o semináře, které jsou určeny pro detailnější rozbor problematiky témat z oblasti účetnictví, controllingu, mzdové či právní agendy,“ upřesnila Lada Heydová ze ZKL. Důvodem, proč se firmy čím dál více uchylují k dlouhodobému vzdělávání zaměstnanců, může být i značná podpora ze strany státu a Evropské unie. „Rozhodující podíl vzdělávání zaměstnanců lze uplatnit jako daňově uznatelný výdaj a navíc je řada vzdělávacích projektů realizována s příspěvkem z Evropských strukturálních fondů,” upřesnil Pavel Hulák. V rámci projektu Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců, který bude končit letos v srpnu, vyčlenilo například Ministerstvo práce a sociálních věcí z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost celkovou částku 900 milionů korun. Z toho může ministerstvo poskytovat příspěvek na mzdové náklady zaměstnance během školení ve výši až 25 500 Kč.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz