Ženy sportují méně, výrobci jim námahu zpříjemňují pomůckami na míru

Změna životního stylu a pravidelné pohybové aktivity nejsou pro některé Čechy snadnou záležitostí. V obezitě vede Česká republika celoevropské žebříčky. Statistiky uvádějí, že v Česku žije 31 % obézních žen. Právě ženám se přitom výrobci snaží ulehčit sportovní aktivity speciálními řadami sportovních pomůcek. Od pánských variant se liší nejenom ženskými barvami, ale především speciálně upravenou konstrukcí, která je přizpůsobena odlišným proporcím dámské postavy. Dámský design sportovních pomůcek umožňuje sportovkyním lepší pocit ze sladěného vybavení, ale i vyšší komfort. Například dámské lyže značky Elan dokonce navrhuje speciální vývojový tým složený nejenom z designérek, ale i profesionálních lyžařek. O lyže vytvořené ženám na míru je mezi zákazníky zájem. „Minulou zimní sezónu naše firma prodala 5 890 párů dámských lyží Elan, což je zhruba o 2 000 více než předešlou zimu,“ potvrdil David Holík, ředitel firmy Ina Sport, která dodává lyže značky Elan po České republice. Ženy přitom podle něj opouštějí kategorii nejlevnějších lyží, která je pod pět tisíc korun. Dnes jsou nejčastěji ochotné zaplatit za lyže částky v rozmezí 7 až 8 tisíc korun. Na českém trhu jsou poptávané i dámské kolečkové brusle. První kolečkové brusle uvedla na trh značka Rollerblade. V devadesátých letech se odehrál boom in-line bruslení a s ním také začala výroba dámských bruslí. Největší rozmach však přišel až roku 2000, kdy se z tréninkových pomůcek stal ideální prostředek pro kardio cvičení. I dámské brusle jsou podle prodejců specifické. „Brusle pro ženy mají jinou stavbu, například mají posunuté těžiště či odlišnou horní část brusle. Kvůli pohodlí mají také více vycpávek,“ popsal Michal Pavlík z firmy Helia Trade, která je dodavatelem značky Rollerblade v Česku. Helia Trade každoročně prodá přibližně 55 % dámských a 45 % pánských bruslí. Češky obvykle platí za brusle v rozmezí 1 500 až 5 000 korun podle požadavků. Rozhoduje velikost koleček a materiál rámu, přičemž hliníkový je dražší než plastový. Zatímco brusle si získaly u žen pozornost hned od počátku, upravená jízdní kola si musela počkat více než století. Objevovat se začala na přelomu tisíciletí. Například výrobce kol Specialized uvedl na trh první dámské kolo v roce 2002. „Nejprodávanější jsou kola v rozpětí mezi 15 000 až 30 000 korunami,“ uvedl Pavel Svatoň z firmy Specialized Svorada. Dámská kola se od těch pánských liší především rámem, který je kratší. Žena má totiž kratší trup než muž. Díky kratšímu rámu tak lze dosáhnout optimálního poměru délky rámu k délce těla. Některým ženám však mohou vyhovovat pánské modely kvůli vyšší postavě. Prodejci se navíc shodují, že závisí na tom, co lidé od sportovních produktů očekávají. Profesionální sportovkyně se místo na pohodlí zaměřují na výkon a též volí konzervativnější barvy sportovních pomůcek. Toho si lze všimnout nejen na cyklostezkách, ale i na sjezdovkách. „Profesionální lyžařky vyhledávají unisexové lyže vytvářené podle pánského vzoru. Zaměřují se na výkon. Početnější je ovšem skupina žen, pro které je lyžování rekreací. Pro ty je optimální pohodlí při lyžování a design lyží vytvořený speciálně pro ženy,“ uzavřel Holík.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz