Trendem módní fotografie je zachytit pohyb, fotografové přitom využívají i roboty

Módní fotografie jako žánr se v posledních letech značně proměnila. Stále více je upřednostňována dynamika a pohyb před statickými snímky. Pro dosažení dokonalého efektu při fotografování módy proto fotografové využívají automatizovanou techniku, jako například kombinaci otočné plošiny s běžícím pásem a robotické rameno. V současnosti stále více lidí nakupuje na internetu, díky čemuž se mění i technologie pořizování módních fotografií. Jistým standardem se dnes již staly 3D fotografie a 360° produktové fotografie, které ukážou výrobek ze všech stran na několika fotografiích, nebo umožňují vytvořit plynulou prostorovou animaci. Kromě fotografií šatů na modelkách nabízí světové módní značky i krátká videa, která zobrazují, jak se oblečení chová při chůzi nebo v předklonu. „Vzhledem k tomu, že lidé chtějí oblečení vidět ze všech stran, ale i v pohybu, nabízíme takzvaný Virtual Catwalk, což je kombinace točny a běžeckého pásu. Modelka nebo model jde plynule po běžícím pásu, který se současně otáčí kolem své osy. Navíc je možné využít i robotické rameno s fotoaparátem, které zajistí pohledy z různých úhlů,“ uvedla Hana Mráčková, marketingová manažerka ze společnosti PhotoRobot, která se specializuje na automatizovanou fotografii. „Jedná se o ideálního pomocníka pro rychlou a originální produkci velkého počtu videí. Jejich pořizování je nyní jednodušší a rychlejší. Na plastovém torzu se na jedno tlačítko vyfotí fotka zezadu i zepředu. Pro každou novou kolekci je proto možné dosáhnout stejného způsobu nafocení. Nemusí tedy jít ani o rotační fotografii, automatizace focení módy se může vyplatit i pro klasickou produktovou fotografii,“ dodala Mráčková. Při pořizování módních fotografií je v současnosti upřednostňována dynamika a pohyb, který však nemá být samoúčelnou, rádoby efektní formou, ale zcela účelovým zobrazením střihu, formy a skladby zobrazovaného oděvu. Dalším z aktuálních trendů současné fotografie módy je civilní, tedy každodenní nebo všední zobrazení. „Aktuální je zobrazovat módní kreace jako samozřejmou součást běžného života,“ potvrdila trend Věra Matějů, předsedkyně Svazu českých fotografů. V poslední době navícvětšina známých módních fotografů dává přednost fotografování v interiéru. „Jedním z hlavních důvodů, proč se fotí v interiéru, je světlo. Přirozené osvětlení totiž fotografům nezajistí stálé světelné podmínky, použití umělého osvětlení je proto mnohem lepší volbou,“ upřesnil Jan Vojtek, hlavní fotograf projektu PhotoRobot. Přestože jsou záběry módy a módních doplňků v dnešní době velmi originální a fotografové čím dál více kreativnější, největší problém současné módní fotky podle odborníků představuje určitá konzervativnost, chybějící feeling, přílišný důraz na zažitá pravidla a technickou stránku. Ačkoliv se tuzemská módní scéna v posledních letech výrazně rozvíjí, Česká republika se stále nemůže srovnávat s módními velmocemi typu Francie, Itálie, Německa nebo Ruska. Přesto lze spatřit určitá pozitiva, kterými se fotografování módy v tuzemsku liší. „U nás má módní fotografie méně komerce a více nápadů a tvůrčích přístupů a pochopení pro módního tvůrce, neplatí to ale absolutně,“ uzavřela Věra Matějů.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz